Klantenmagneet worden & website-aanvragen verhogen. Professionele drones van 10K+
Voordat we aan de slag gingen voor Deltaquad werd het bedrijf matig gevonden door mogelijke leads. Alleen via Google Search (SEO & SEA) werd gericht op organisch zoekverkeer en geadverteerd als promotie van de website. Hierbij was de website globaal ingericht vanuit een salesvisie van het bedrijf en stond deze in het middelpunt van de marketingfunnel.
De gedachte was: hoe meer spend-budget in Google, hoe meer leads, hoe meer klanten. Tot een zeker punt werkt dit, maar zeker niet als je stabiel wilt gaan upscalen.
Er was wel veel aandacht via advertising, alleen onder de verkeerde mensen. De te bereiken markten voor Deltaquad bevinden zich voornamelijk in het buitenland, terwijl het zoekverkeer voor 71% bestond uit Nederlandse bezoeken naar de site (het enige marketingkanaal).
Het aantal aanvragen via de site vielen tegen en de offerte-aanvragen die wel binnenkwamen, werden niet binnengehaald.
Onze taak: meer qualified leads en het verbeteren van de marketingfunnel. Na een eerste analyse kwamen we er al snel achter dat het genereren van naamsbekendheid niet het voornaamste probleem was. Het ging meer om de marketingfundering -het onderscheidend vermogen-, de branding, waardecreatie en het kennen van de doelgroepen.
Het aanpakken van de website was daarom de eerste stap. In de aankoopfunnel viel 83% van de bezoekers namelijk uit.
Terwijl de website werd ontwikkeld, konden we mooi de branding aanpakken, de kernwaarden van het bedrijf en die van het merk. Perfect om dit resultaat hiervan samen te smelten met de nieuwe website. Zo geef je extra en echte waarde aan (mogelijke) klanten.
De nieuwe marketingfundering staat als een huis, als een luxe villa met de juiste bezoekers en bewoners.
Potentiële leads maken kennis met het merk en de producten, voordat zij überhaupt in de ‘salesfunnel’ komen. Hiermee is de eerste stap richting het opwarmen voor de sales gezet.
Doordat Deltaquad nu -via bijvoorbeeld youtube video’s, workshops en trainingen in het besturen van hun drones- waarde biedt, laten zij de veelzijdigheid zien van hoe je hun drones kunt inzetten.
Door specifiek per doelgroep (zoals Agriculture of Security) in het juiste kanaal te acteren worden potentiële klanten emotioneel geraakt op basis van hun belangrijke waarden en zo overtuigd. Dit maakte ook mogelijk de advertising te versterken en conversie te verhogen.
We hebben de meetbaarheid van de marketingfunnel ingericht en op een andere manier dan was aangegeven. De website met het offerte aanvraagformulier staat niet meer centraal in de marketingfunnel en de verschillende stappen in de klantreis worden gemeten tot aan het daadwerkelijk leveren van de drones aan de klant.
Binnen klantbinding zijn er vele wegen die naar de groei van Rome leiden. Ontdek nog meer wegen die onze klanten hebben doorlopen.
Benieuwd naar het mogelijke resultaat dat we voor jou kunnen behalen?
Plan een videocall in.
Wij zeggen nooit welk pad je moet kiezen. Om dat te kunnen zou je alle paden en uitkomsten moeten kennen, toch? Exact..
Geloof ons, we practise what we preach.
Deze download bestaat daarom uit 16 praktische to-the-point pagina’s met tekst, beeld en video-uitwerkingen. Geen AI-geschreven teksten en algemene informatie die je overal op Instagram of Google wel kunt vinden.
Laten we samen hét pad ontdekken en ervaar hoe je met klantenbinding je marketing kunt upgraden en je groei gaat realiseren.
Ontvang hieronder de GRATIS download:
‘Klantenbinding Marketingstrategie: This is the way’.