Customer Centricity

Jouw klant in de kern van de organisatie

Waarom Customer Centricity?

In een tijd waarin steeds meer concurrentie het commerciële veld betreedt en informatie breed beschikbaar is voor de ‘klant’ via verschillende kanalen, is het essentieel om met jouw organisatie onderscheid te kunnen maken van de rest. Klanten lopen namelijk (terecht) van de ene naar de andere organisatie.
Wanneer jouw organisatie klantgericht denkt, handelt en de ‘klant’ centraal stelt, zorgt dit voor verandering.
Jouw toegevoegde waarde en unique selling points zijn hiermee helder voor de ‘klant’, wat resulteert in een sterk onderscheidend vermogen. Wanneer de ‘klant’ via een geoptimaliseerde customer experience de klantreis en marketing ervaart, zorgt dat voor harmonie, waarbij jouw organisatie hun behoeftes en wensen vervult.

Daarbij is het van essentieel belang dat de organisatie weet wat haar ‘klant’ écht wil. 
Door hierop in te spelen en de ‘klant’ centraal te stellen, wordt het mogelijk een moment-of-magic te creëren, dit zorgt voor een beleving en extra betrokkenheid.

Met onze trainingen de Persona Practitioner en Customer Journey Mapping Practitioner, bieden wij jou de mogelijkheid om van de meest ervaren customer journey trainers te leren hoe jij jouw klanten centraal stelt binnen een toekomstbestendige organisatie.

Het Customer Centricity model

De succestheorie

Wat houdt het in? 
Customer Centricity (klant centraal) is een bedrijfsstrategie die is gebaseerd op het centraal stellen van jouw ‘klant’ en de kern van jouw bedrijf om een positieve ervaring te bieden en langdurige relaties op te bouwen.

Wat levert het op 

  • Langdurige klantrelaties;
  • Minder klachten;
  • Verlaging in churn;
  • Meer klantkennis waarmee efficiënter en effectiever marketing toe te passen is.
Customer centricity

Veelgestelde vragen

Over Customer Centricity

Hiermee start de aftrap. We stellen samen een heldere en meetbare strategie op, kiezen de scope/invalshoek van het project en brengen daarna in kaart wie de stakeholders zijn. Dit maakt het mogelijk samen naar een gezamenlijk doel te streven en deze te behalen.

Tijdens het stakeholdersonderzoek analyseren we de belangen van de belangrijkste stakeholders. Hier passen we de strategie op aan, om zo een effectiever resultaat te kunnen bereiken. 

De algemene persona geeft een algemeen beeld van de meest dominante klantgroep vanuit de organisatie gezien. Hierin worden persoonlijkheidskenmerken, gedrag en motivatie in kaart gebracht. De algemene persona wordt gebruikt om later te vergelijken met de gevalideerde persona’s uit de volgende fase, Customer Journey Optimalisatie.

Deze eerste versie van de map geeft inzicht in het gedrag van de klantgroep binnen de verschillende fasen van de customer journey/klantreis. Deze wordt net zoals de algemene persona vergeleken met de gevalideerde maps uit de volgende fase.

Om het hele project aan elkaar te lijmen en te zorgen dat het een sterk geheel wordt, communiceren we regelmatig en houden we altijd rekening met de belangrijkste stakeholders. Binnen deze twee maanden zijn wij volledig gefocust op jouw organisatie.

Het Klant Centraal keurmerk ter waarde van €125,- ontvang je gratis na het afnemen van de klantreis.

De voordelen van Customer Centricity

Wat levert het op?

Leer nu je ‘klant’ kennen in levensstijl en gedrag. Ontdek de reis die zij écht ervaren bij jou als klant en de emoties die hierbij komen kijken. Gebruik deze kennis om jouw marketing goedkoper en effectiever in te zetten om zo je omzet te verhogen door bijvoorbeeld meer nieuwe klanten binnen te halen. 

Langdurige klantrelaties

Als je de klant centraal stelt, creëer je verbinding.

Minder klachten

Hoe meer jij je verdiept in jouw klanten, hoe meer pijnpunten je wegneemt.

Hogere omzet

Meer tevreden klanten zorgen automatisch voor meer nieuwe klanten. Mond-tot-mond reclame werkt immers het beste.

Geïnteresseerd?

Laat ons contact met je opnemen!






    Webinar

    Gratis en persoonlijk informatie over de Academy

    Tijdens de online webinar geeft een van de Sterklant Academy trainers niet alleen informatie over de Persona Practitioner en Customer Journey Mapping Practitioner, maar beantwoord hij/zij ook al je vragen. Kortom: twijfel niet en neem gratis deel om erachter te komen in hoeverre de Sterklant Academy jou kan helpen!

    Heb je vragen?

    We helpen je graag vrijblijvend verder!

    "Als je goed zorgt voor je klanten, dan zorgen zij goed voor jou"

    – Colin Reudink

    Colin Reudink