Klantbeleving

Groei door klanten te begrijpen en van hen ambassadeurs te maken.

Klantbeleving voor Start-ups Scale-ups het MKB

Jij wilt meer. Je wilt weten waar de ideale doelgroep zich bevindt en hoe je hen het beste kunt aanspreken om hun vertrouwen te winnen. Het is daarom essentieel om hen emotioneel te leren begrijpen in waarden, pijnpunten en verlangens.  Jij wilt ook dat klanten vaker terugkomen, en meer dan één aankoop doen. Waarbij de klant jou actief en uit zichzelf aanbeveelt bij nieuwe klanten.

Je bereikt al mensen en leads, maar toch wordt er te weinig gekocht. Waarbij je steeds weer veel geld uitgeeft aan algemene marketinguitingen -die vaak de verkeerde mensen bereiken- om hopelijk maar die nieuwe klant binnen te halen. 
Jij wilt daarom de persoon achter de aankoop begrijpen. Hen gericht te kunnen bereiken en hun vertrouwen te winnen tot mensen die wél overgaan tot aankoop. Klantrelaties heb je het liefst als hecht en persoonlijk, omdat jij weet dat een goede klantrelatie altijd blijft opleveren en minder kost.

Het wordt daarom tijd om volledig de controle te pakken voor een consistent groeiende omzet, doordat jij leert aan welke knoppen je moet draaien.

Wij weten dat klantbeleving werkt in het MKB voor start-ups en scale-ups en durven onze handen hiervoor in het vuur te steken.

Nu is het jouw tijd.

Onze expertise.

Jij denkt je doelgroep te kennen, maar ken je ze echt? Diepgaand zoals in gevoelens, waarden, verlangens en gedrag?
Wij weten alles af van de mens in de doelgroep en hebben de expertise om hiermee hun vertrouwen te kunnen winnen om te groeien in klanten, ambassadeurs en omzet.

Hechtingstijl
Weet jij bijvoorbeeld op welke manier je doelgroep is gehecht, met welke hechtingsstijl? En hoe je dat kunt gebruiken in je product/dienstaanbod, in de communicatie en het managen van klantverwachtingen?

Archetypes
Wist je dat er 12 archetypes bestaan waarmee je de doelgroep verschillend kan benaderen? Wanneer je hun archetypes weet, kan je sterkere content inzetten om hen te binden en te overtuigen.

Gedrag
Wat verwacht de klant in welke fase in het klantproces? En geef jij emotioneel gezien de oplossing voor hun pijnpunten en verlangens op de juiste tijd in de klantreis?

In meer dan twee jaar tijd heb ik honderden ondernemers mogen helpen met marketing en (omzet)groei, zowel in mijn groeisessies als in de intensieve klantbelevingstrajecten.  

Ik kan je alles vertellen over je doelgroep, opgebouwd vanuit wel 25 items uit diepgaande consumentenpsychologie. En hoe jij hiermee de vertaling kan maken naar je marketinguitingen, klantproces, klantverwachtingen, communicatie en de manieren om hen overrompeld te binden voor nu en later.

 

Onze diensten.

MKB Start-up

Voor de net gestarte ondernemer.

  • Stevige marketingfundering.

    Richt je marketing in op de juiste doelgroep en win hun vertrouwen. Maak van elke klant een ambassadeur.

  • Win het vertrouwen.

    Door je doelgroep diepgaand te leren begrijpen, weet jij wat zij belangrijk vinden en hoe je hen kunt bereiken.

  • Simpel doelgerichte content.

    Minder tijd besteden aan social media en websitecontent, met content dat wel scoort.

  • Geld- en tijdsbesparing.

    Effectieve en slimme marketing zorgt voor minder kosten. Beantwoord minder mails en telefoontjes met slimme communicatie.

  • Aansturing medewerkers.

    Door werknemers te trainen autonoom en klantgericht te werken scheelt dat jou tijd. Bijkomend effect: personeel is meer tevreden en loyaal.

  • Being in control.

    Het klantproces strak afgestemd op de ideale doelgroep. Leer aan welke knoppen je kunt draaien om jouw doelen te bereiken. Hierdoor merk je dat je echt een naam en een goede reputatie opbouwt en een stuk makkelijker producten en diensten verkoopt.

MKB Scale-up

Voor de gevorderde ondernemer.

  • Stevige marketingfundering.

    Richt je marketing in op de juiste doelgroep en win hun vertrouwen. Maak van elke klant een ambassadeur.

  • Win het vertrouwen.

    Door je doelgroep diepgaand te leren begrijpen, weet jij wat zij belangrijk vinden en hoe je hen kunt bereiken.

  • Simpel doelgerichte content.

    Minder tijd besteden aan social media en websitecontent, met content dat wel scoort.

  • Geld- en tijdsbesparing.

    Effectieve en slimme marketing zorgt voor minder kosten. Beantwoord minder mails en telefoontjes met slimme communicatie.

  • Aansturing medewerkers.

    Door werknemers te trainen autonoom en klantgericht te werken scheelt dat jou tijd. Bijkomend effect: personeel is meer tevreden en loyaal.

  • Being in control.

    Het klantproces strak afgestemd op de ideale doelgroep. Leer aan welke knoppen je kunt draaien om jouw doelen te bereiken. Hierdoor merk je dat je echt een naam en een goede reputatie opbouwt en een stuk makkelijker producten en diensten verkoopt.

“Ik heb Colin Reudink en zijn team meerdere keren ingehuurd om de klanten reis te perfectioneren en dus om zo onze omzet te verhogen. Echte aanpakkers die je helpen om inzicht te krijgen in de klantbeleving en concrete handvatten geven om die te verbeteren. En elke keer werden mijn verwachtingen overtroffen. Absolute aanrader!”

Rajid Gonesh
Horlogemakers Twente

Hoe werkt het?

Fase 1

Vanuit het bedrijf.

  • Kick-off.
  • Doelen en uitdagingen.
  • Doelgroepanalyse
  • Expertise toegepaste consumentenpsychologie
  • Maturity scan.
  • Klantreis 1.0 in kaart.
  • Persona 1.0 ontwerp.

Fase 2

Vanuit de klant.

  • Gevalideerd klantonderzoek a.d.h.v. Sterklant methodiek.
  • Twee persona’s 2.0.
  • Klantreis 2.0 in journey map.
  • Stakeholders alignment.
  • Klantprocessen & verwachtingen in kaart.

Fase 3

Lancering & Uitvoering.

  • Analyse persona & journey map.
  • Moments-of-magic ontwerp (MoM).
  • Inrichten & uitvoeren van MoM.
  • Stakeholders werken met persona’s.
  • Klantprocessen optimalisatie.
  • Klantbeleving optimalisatie.
Raymon Lubbers OCP

“Dankzij Sterklant hebben we inzicht gekregen in de klantreis van onze relaties. Hierdoor hebben we verrassende aanpassingen kunnen doen in onze benadering naar nieuwe, maar ook bestaande klanten.

Zo hebben we de technische afdeling eerder in het commerciële proces betrokken. Dit zorgde voor meer betrokkenheid bij de klant, de interne organisatie en een hogere omzet per klant” 

Raymon Lubbers
Eigenaar Offshore Connectivity Partners (OCP)

Veelgestelde vragen

  • Jouw doelen en kansen om te groeien in omzet en klanten
  • De 6 fasen van de Klantreis
  • Het optimaliseren van de klantbeleving
  • Diepgaand inzicht in minstens twee doelgroepen d.m.v. te werken met Persona’s
  • Onderscheidend vermogen vertaling
  • Het creëren van Moment’s-of-Magic
  • Jouw (nieuwe) klanten als ambassadeurs

Het traject bevat een 6-tal bijeenkomsten die binnen 12 weken plaatsvinden. Daarnaast voeren wij een betrouwbaar diepgaand expert doelgroeponderzoek uit.

Alle ins- en outs van het traject deel ik met je wanneer we elkaar spreken en ik denk dat dit traject goed bij je past. Ik vertel je dan ook de investering (die de meeste mensen overigens mee vinden vallen).

Het traject neemt in het totaal 12 weken in beslag. Het eerste resultaat wordt gemiddeld na week 2 al opgeleverd en zichtbaar. Het resultaat van dit traject blijf je zolang de organisatie bestaat voor altijd terugzien.

Wij nemen de tijd voor je in de sessies, voor voldoende diepgang, om jouw uitdagingen aan te pakken en om wekelijks concreet resultaat te boeken.

Customer Journey en Customer Experience zijn trendy. Iedereen begint te begrijpen dat het belangrijk is en het steeds belangrijker wordt met het oog gericht op de huidige economie en de toekomst.

Veel bedrijven denken er helaas veel te makkelijk over:
– Het inzetten van een stagiaire om de klantreis in te richten is alsof je deze ook meteen de koers van je bedrijf toevertrouwt.
– Daarnaast lijken soms bedrijven te denken dat het genoeg is om een lege customer journey map van het internet te plukken en deze zelf in te vullen en dat daarmee de klantreis ingericht is. Inzicht dient betrouwbaar en diepgaand te zijn, vanuit de klant. Maar vooral belangrijk, je dient het inzicht om te zetten naar resultaat.
– Laat het niet doen door partijen die een oppervlakkige en vooral functionele touchpoint-analyse opleveren voor veel geld. 
Daarmee bereik je nog niet eens 10% van het resultaat van onze trajecten.

Om echt van (nieuwe) klanten ambassadeurs te kunnen maken, dien je eerst de doelgroep te begrijpen in drijfveren, waarden, motivatie en verlangens. In de volgende stap helpen we je hen op een slimme en passende manier aan je te binden.

Colin Reudink
Eigenaar Sterklant

Groei nu met ambassadeurs

Jij kiest de datum en tijd!