MKB Start-up

Begrijp je doelgroep en win hun vertrouwen.

Klantbeleving voor Start-ups het MKB

Jij wilt meer. Je zet misschien al online-marketing zoals SEA/Ads en SEO in, maar vindt dat het resultaat tegenvalt. 
Het is daarom nodig om je doelgroep emotioneel te leren begrijpen in waarden, pijnpunten en verlangens.

Het is gek dat bedrijven geld uitgeven aan globaal uitgewerkte online-marketing met conversiepercentages als 5%. Dit houdt in dat je van de 100 mensen die je hebt bereikt, uiteindelijk maar 5 mensen het doel behalen. Hierbij gaat het vaak dan niet eens om een echte aankoop, maar om een download, opening van een webpagina etc.
Je kunt je afvragen of je dan niet de verkeerde mensen bereikt, of hen met de verkeerde boodschap aanspreekt.

Jij wilt daarom de mens binnen de doelgroep begrijpen, om hun vertrouwen te winnen en hen te overtuigen tot mensen die wél of sneller overgaan tot aankoop.

Een verdubbeld conversiepercentage zou toch geweldig zijn?

Het wordt daarom tijd om volledig de controle te pakken. Doordat jij weet wat de doelgroep wilt wordt het mogelijk aan de juiste knoppen te draaien, zodat jij hun vertrouwen wint en klanten aan je gaat binden.

Wij weten dat klantbeleving werkt in het MKB voor start-ups (B-2-B & B-2-C) en durven onze handen hiervoor in het vuur te steken.

Nu is het jouw tijd.

“Een nieuwe landingspagina met daarin een speciale FAQ sectie, heeft onze quotations in de consumentensector verdubbeld. Daarnaast is de planning ook nog eens minder tijd kwijt per klant. Geweldig!”

James Scholterink

Onze kracht.

MKB Start-up

Voor de net gestarte ondernemer.

  • Stevige marketingfundering.

    Door je marketing slim en effectief op de juiste doelgroep te richten win je hun vertrouwen.

  • Win het vertrouwen.

    Door je doelgroep diepgaand te leren begrijpen, weet jij wat zij belangrijk vinden, hoe je hen kunt bereiken en kunt binden.

  • Simpel doelgerichte content.

    Minder tijd besteden aan het ontwikkelen en uitvoeren van social media en websitecontent. Met content dat wel scoort.

  • Geld- en tijdsbesparing.

    Slimme marketing zorgt voor minder kosten. Je hoeft minder mails en telefoontjes te beantwoorden door effectieve communicatie.

  • Aansturing medewerkers.

    Door werknemers te trainen autonoom en klantgericht te werken scheelt dat jou tijd. Bijkomend effect: personeel is meer tevreden en loyaal.

  • Being in control.

    Leer aan welke knoppen te draaien om je marketing op elkaar te kunnen stemmen voor een nog sterker resultaat. Beter klanten bereiken met minder kosten.

Voor wie werkt dit?

Voor net gestarte ondernemers (die maximaal 6 jaar bestaan) binnen het MKB.

Je hebt bijvoorbeeld al een aantal klanten succesvol geholpen (B-2-B / B-2-C) met je producten of diensten en je ziet de potentie van je bedrijf, maar laat het nog liggen. Je wilt daarom groeien naar een consistent groeiende cashflow. 
Dit wil je doen door het vertrouwen te winnen van de juiste doelgroep en hen op een slimme manier overtuigen, met jouw onderscheidend verhaal.

Je gaat dit bereiken met ons klantbelevingstraject, door alle ins en outs van je bedrijf in te richten naar een soepel klantproces met heldere pro-actieve communicatie naar je doelgroep. Alles wat je doet en zegt is op elkaar afgestemd voor jouw doelgroep.
Laat jouw kracht ervaren door de klant en ervaar wat zij voor jou kunnen opleveren.

Wij helpen je relevante doelgroepen voor je te winnen. Met hoge conversies en lage kosten.

Hoe werkt het?

Fase 1

Vanuit het bedrijf.

  • Kick-off.
  • Doelen en uitdagingen.
  • Doelgroepanalyse
  • Expertise toegepaste consumentenpsychologie
  • Maturity scan.
  • Klantreis 1.0 in kaart.
  • Persona 1.0 ontwerp.

Basis klantprofiel:

Fase 2

Vanuit de klant.

  • Gevalideerd klantonderzoek a.d.h.v. Sterklant methodiek.
  • Twee persona’s 2.0.
  • Klantreis 2.0 in journey map.
  • Stakeholders alignment.
  • Klantprocessen & verwachtingen in kaart.

Gedetailleerde persona:

Fase 3

Lancering & Uitvoering.

  • Analyse persona & journey map.
  • Moments-of-magic ontwerp (MoM).
  • Inrichten & uitvoeren van MoM.
  • Stakeholders werken met persona’s.
  • Klantprocessen optimalisatie.
  • Klantbeleving optimalisatie.

Klant emotioneel binden:

Onze expertise.

Jij denkt je doelgroep te kennen, maar ken je ze echt? Diepgaand zoals in gevoelens, waarden, verlangens en gedrag?

We kunnen je alles vertellen over je doelgroep, opgebouwd vanuit gemiddeld 25 items uit toepasbare diepgaande consumentenpsychologie.
Vanuit dit startpunt helpen we je de vertaling te maken naar je marketinguitingen, klantproces, klantverwachtingen en communicatie. Hiermee win je hun vertrouwen en wordt het mogelijk hen te binden voor nu en later.

Hechtingstijl
Weet jij bijvoorbeeld op welke manier je doelgroep is gehecht, met welke hechtingsstijl? En hoe je dat kunt gebruiken in je product/dienstaanbod, in de communicatie en het managen van klantverwachtingen?

Archetypes
Wist je dat er 12 archetypes bestaan waarmee je de doelgroep verschillend kan benaderen? Wanneer je hun archetypes weet, kan je sterkere content inzetten om hen te binden en te overtuigen.

Gedrag
Wat verwacht de klant in welke fase in het klantproces? En geef jij emotioneel gezien de oplossing voor hun pijnpunten en verlangens op de juiste tijd in de klantreis?

In meer dan twee jaar tijd hebben we honderden ondernemers mogen helpen met marketing en (omzet)groei, zowel in de groeisessies als in de intensieve klantbelevingstrajecten.

Start-up persona en customer journey

Bind de klant aan je met klantbeleving.

Kortzichtige en globale marketing levert teleurstellende resultaten op in de huidige economie. Een grote massa bereiken om hopelijk een paar klanten eruit te halen is geldverspilling en niet meer van deze tijd.
Maar ik geef je een andere optie om te kiezen..Klantbeleving.

Als een klant zich eenmaal verbonden voelt met jouw organisatie weten ze je veel sneller te vinden. Je hoeft niet altijd meer zelf de klant naar binnen te trekken. De klant zoekt je op, bekijkt je aanbod en neemt al dan niet een product of dienst af.
Als je hun écht begrijpt, promoten ze zelfs jouw organisatie onder hun vrienden en familie.

De awareness fase van de klantreis, die normaliter het meeste tijd, geld en moeite kost wordt hiermee vergemakkelijkt. Hierdoor merk je dat organisaties die echt een naam en een goede reputatie voor zichzelf hebben opgebouwd, een stuk makkelijker producten en diensten verkopen.

Ik kan je helpen het vertrouwen van je doelgroep (B2B & B2C) voor je te winnen en van (nieuwe) klanten ambassadeurs te maken.
Loyale klanten geven meer geld uit, blijven langer klant en kosten minder geld.

Even voorstellen..

Hi, ik ben Colin, eigenaar van Sterklant en klantbelevingsexpert. Ik help MKB bedrijven te groeien door klanten echt leren te begrijpen en hiermee van hen ambassadeurs te maken.

Na mijn mastertitel in commerciële communicatie, gaf ik als digital marketeer advies aan bedrijven over hun marketing én voerde ik deze ook uit. Daarnaast geef ik meer dan 12 jaar les binnen het HBO, in consumentengedrag, digital marketing en (customer journey) onderzoek.

In plaats van het zoveelste online-marketingbedrijf te starten, ben ik begonnen om te leren doelgroepen te doorgronden, in wat zij zeggen en juist vooral niet zeggen. Een stevige marketingfundering voor nu en later begint bij het begrijpen van de mens achter de data. Dit maakt het mogelijk nieuwe doelgroepen te bereiken en om klanten te stimuleren vaker terug te komen.

Hen emotioneel en functioneel uit te pluizen is wat ik leuk vind. Wat beweegt iemand (pijnpunten), wat vindt diegene belangrijk (verlangens en waarden) en waar werkt deze naar toe (resultaat en future perfect)?

Dit is essentieel voor succes in de huidige markt en voor later, waarbij het steeds meer draait in het hebben van warme klantrelaties.

Raymon Lubbers OCP

“Dankzij Sterklant hebben we inzicht gekregen in de klantreis van onze relaties. Hierdoor hebben we verrassende aanpassingen kunnen doen in onze benadering naar nieuwe, maar ook bestaande klanten.

Zo hebben we de technische afdeling eerder in het commerciële proces betrokken. Dit zorgde voor meer betrokkenheid bij de klant, de interne organisatie en een hogere omzet per klant” 

Raymon Lubbers
Eigenaar Offshore Connectivity Partners (OCP)

Groeisessie inplannen

Plan je gesprek in via de kalender. Dan geef ik je nieuwe inzichten in je doelgroep die je meteen kunt toepassen.
Aan de hand van een unieke aanpak gaan we meteen de diepgang in, zodat jij meteen kunt gaan groeien.
Geloof me, er gaat een nieuwe wereld voor je open.

Geen zorgen, dit gesprek is 100% vrijblijvend en zonder kosten. Je zit nergens aan vast, ook niet achteraf.

Deze groeisessie is voor ondernemers die..

  • Eigenaar zijn van een start-up met een minimale omzet van 4000€ per maand.
  • Het liefste maatschappelijk verantwoord ondernemen.
  • Actief zijn in de zakelijke dienstverlening (B-2-B) of met consumenten (B-2-C).
  • In 12 weken willen groeien in omzet, door hun doelgroep te begrijpen en hierop slim in te spelen.

Zij gingen je voor.

“Colin ontwerpt klantbeleving dat verkoopt, gebruikt psychologie en maakt emoties los. Hij weet wat werkt en is niet bang je van gedegen advies te voorzien.”

– Douwe de Jong

“Ons bedrijf is erg geholpen met de doelgroepanalyse. We hebben veel geleerd over onze klanten. De website, content en klantprocessen zijn verbeterd.”

– Sandra Assenberg

“Colin is heel professioneel en zijn enthousiasme en kennis over doelgroepen spat ervan af! Hij weet de juiste doelgroep te raken en luistert heel goed naar je wensen.”

– Erik Scholtenga

Veelgestelde vragen

  • Jouw doelen en kansen om te groeien in omzet en klanten
  • De 6 fasen van de Klantreis
  • Het optimaliseren van de klantbeleving
  • Diepgaand inzicht in minstens twee doelgroepen d.m.v. te werken met Persona’s
  • Onderscheidend vermogen vertaling
  • Het creëren van Moment’s-of-Magic
  • Jouw (nieuwe) klanten als ambassadeurs

Het traject bevat een 6-tal bijeenkomsten die binnen 12 weken plaatsvinden. Daarnaast voeren wij een betrouwbaar diepgaand expert doelgroeponderzoek uit.

Alle ins- en outs van het traject deel ik met je wanneer we elkaar spreken en ik denk dat dit traject goed bij je past. Ik vertel je dan ook de investering (die de meeste mensen overigens mee vinden vallen).

Het traject neemt in het totaal 12 weken in beslag. Het eerste resultaat wordt gemiddeld na week 2 al opgeleverd en zichtbaar. Het resultaat van dit traject blijf je zolang de organisatie bestaat voor altijd terugzien.

Wij nemen de tijd voor je in de sessies, voor voldoende diepgang, om jouw uitdagingen aan te pakken en om wekelijks concreet resultaat te boeken.

Customer Journey en Customer Experience zijn trendy. Iedereen begint te begrijpen dat het belangrijk is en het steeds belangrijker wordt met het oog gericht op de huidige economie en de toekomst.

Veel bedrijven denken er helaas veel te makkelijk over:
– Het inzetten van een stagiaire om de klantreis in te richten is alsof je deze ook meteen de koers van je bedrijf toevertrouwt.
– Daarnaast lijken soms bedrijven te denken dat het genoeg is om een lege customer journey map van het internet te plukken en deze zelf in te vullen en dat daarmee de klantreis ingericht is. Inzicht dient betrouwbaar en diepgaand te zijn, vanuit de klant. Maar vooral belangrijk, je dient het inzicht om te zetten naar resultaat.
– Laat het niet doen door partijen die een oppervlakkige en vooral functionele touchpoint-analyse opleveren voor veel geld. 
Daarmee bereik je nog niet eens 10% van het resultaat van onze trajecten.

Om echt van (nieuwe) klanten ambassadeurs te kunnen maken, dien je eerst de doelgroep te begrijpen in drijfveren, waarden, motivatie en verlangens. In de volgende stap helpen we je hen op een slimme en passende manier aan je te binden.

Colin Reudink
Eigenaar Sterklant

Groei nu met ambassadeurs

Jij kiest de datum en tijd!