Online-Marketing

Search engine optimization

Search Engine Optimization (SEO) introductie

Om organisch gevonden te worden via zoekwoorden in Google, is het organiseren van de SEO essentieel. Het is een sterke strategie om de vindbaarheid te vergroten zonder te bieden op betaalde zoekwoorden zoals in Search Engine Advertising (SEA). SEO moet maandelijks worden beheerd en vernieuwd om in de nabije toekomst goed vindbaar te blijven en te passen binnen het algoritme van Google. De factoren van dat algoritme kunnen worden verdeeld in twee algemene categorieën:

    1. Er zijn on-page factoren. Deze factoren omvatten technische uitdagingen zoals de kwaliteit van uw URL’s en tekstuele uitdagingen zoals de structuur van de site en tekst en woordgebruik. Belangrijk bij woordgebruik is het instellen en het gebruiken van keywords per pagina. Een keyword maakt voor Google duidelijk waar de pagina over gaat, zo weet Google voor welke mensen de pagina interessant en
    2. Er zijn off-page factoren. Deze factoren omvatten de externe links naar de eigen website. Hoe meer andere (relevante) sites naar jouw website linken, hoe hoger jouw ranking in Google zal zijn. In de meeste gevallen komen deze externe links van blogpagina’s.
  1.  

Onze methode

Onze SEO kent verschillende stappen om succesvol te zijn, te beginnen met een technische SEO-scan en een trefwoordenonderzoek. Vervolgens wordt er een SEO-actieplan gemaakt en worden er KPI’s en doelen bepaald. Hierna wordt er gewerkt aan de on-page SEO en linkbuilding via externe en interne blogs. Als laatste voorbereiding wordt er een dashboard gemaakt om realtime inzichten te hebben in de resultaten en of de opgestelde doelen worden behaald. Daarna is het tijd om aan de slag te gaan met het stappenplan en na een aantal maanden de eerste resultaten te evalueren.

Heb je vragen?

We helpen je graag vrijblijvend verder!

"Als je goed zorgt voor je klanten, dan zorgen zij goed voor jou"

– Colin Reudink

Colin Reudink