Ons aanbod

Voor jouw fans

Klantbinding voor start-ups scale-ups de overheid de zorg het MKB

Ontdek ons aanbod dat echt voor blije klanten zorgt.
Jij wilt dat ‘klanten’ betrokken zijn, bewust voor je kiezen, vaker terugkomen, meer uitgeven en een trouwe fan worden. ‘Klanten’ tussen haakjes, want dit kunnen ook cliënten, patiënten, studenten, eindgebruikers, medewerkers, luisteraars of donateurs etc. zijn.

“Doen wat je al deed had niet het gewenste resultaat, anders zou je niet hier rondneuzen..”

Begrip van je klanten leidt tot slimme, klantgerichte marketing en de ultieme klantbinding. Bouw persoonlijke relaties op en zie hen veranderen in trouwe fans. Hiermee bespaar kosten, verhoog je omzet en een positieve spiraal van mensen die jou uit zichtzelf aanbevelen. Fans kosten tot 5x minder dan het binnenhalen van nieuwe klanten.

Inmiddels gebruiken meerdere bedrijven onze beproefde methodiek binnen het MKB en durven wij onze handen hiervoor in het vuur te steken. 
Pak de volledig de controle en kies ervoor je passie te laten ervaren door de klantKlaar voor verandering?

Bekijk het aanbod dat bij je past.

MKB Start

De basis van jouw klantbinding

MKB Scale-up

Doorpakken in jouw klantbinding

Ontdek de geheimen van je doelgroep.

Jij denkt waarschijnlijk je klanten te kennen, maar ken je ze écht? 

Diepgaand zoals in gevoelens, waarden en verlangens? Wij weten alles af van het individu in de klantgroep en hebben de methodiek om hiermee hun betrokkenheid en vertrouwen te winnen.

Hechtingstijl Weet jij bijvoorbeeld op welke manier je klant is gehecht? Hoe je dat kunt gebruiken in je dienstverlening, in de communicatie en het managen van klantverwachtingen?

Archetypes Wist je dat er 12 archetypes bestaan waarmee je mensen verschillend kunt benaderen? Met kennis over archetypes bouw je een sterker merk en maak je content dat echt overtuigd.

Gedrag 
Wat verwacht de klant in welke fase in het klantproces? En geef jij emotioneel gezien de oplossing voor hun pijnpunten en verlangens, op de juiste tijd en plaats in de klantreis?

In minder dan twee jaar tijd hebben we tientallen ondernemers mogen helpen.

Mogen we jou helpen de uitdaging van klantbinding aan te gaan?

 

Raymon Lubbers OCP

“Dankzij Sterklant hebben we inzicht gekregen in de klantreis van onze relaties. Hierdoor hebben we verrassende aanpassingen kunnen doen in onze benadering naar nieuwe, maar ook bestaande klanten.

Zo hebben we de technische afdeling eerder in het commerciële proces betrokken. Dit zorgde voor meer betrokkenheid bij de klant, de interne organisatie en een hogere omzet per klant” 

Raymon Lubbers
Eigenaar Offshore Connectivity Partners (OCP)

Hoe wij je helpen.

Fase 1

We kijken vanuit het bedrijf.

  • Kick-off.
  • Doelen en uitdagingen.
  • Doelgroepanalyse
  • Expertise toegepaste consumentenpsychologie
  • Maturity scan.
  • Klantreis 1.0 in kaart.
  • Persona 1.0 ontwerp.
  • Jouw marketingfundering

Fase 2

We leren vanuit de klant en ontwerpen.

  • Gevalideerd klantonderzoek a.d.h.v. Sterklant methodiek.
  • Twee persona’s 2.0.
  • Klantreis 2.0 in journey map.
  • Stakeholders alignment.
  • Klantprocessen & verwachtingen in kaart.
  • Jouw doelgroep in kaart.

Fase 3

We verbeteren je dienstverlening en (ver)binden de doelgroep.

 

 

  • Analyse persona & journey map.
  • Moments-of-magic ontwerp (MoM).
  • Inrichten & uitvoeren van MoM.
  • Stakeholders werken met persona’s.
  • Klantprocessen optimalisatie.
  • Klantbeleving optimalisatie.
  • Jouw ambassadeurs en fans.

“Ik heb Colin en zijn team meerdere keren ingehuurd om de klanten reis te perfectioneren en dus om zo onze omzet te verhogen. Echte aanpakkers die je helpen om inzicht te krijgen in de klantbeleving en concrete handvatten geven om die te verbeteren. En elke keer werden mijn verwachtingen overtroffen. Absolute aanrader!”

Rajid Gonesh
Horlogemakers Twente

Veelgestelde vragen

Qua methode weinig, de stappen naar ambassadeurs zijn hetzelfde. De diepgang, hoeveelheid aan data, benodigde tijdsinspanning en magische momenten verschillen daarentegen wel. 

MKB-Start is voor ondernemingen die hun fundering op het gebied van doelgroepen, klantreis en klantbinding nog consistent moeten opbouwen.

MKB Scale-Up is voor ondernemingen waarbij de fundering op het gebied van doelgroepen, klantreis en klantbinding redelijk staat en die willen doorpakken in hun groei met klantbinding.

  • Jouw doelen en kansen om te groeien (onderscheidend vermogen)
  • Jouw dienstverlening en merk
  • De 6 fasen van de Klantreis
  • Het optimaliseren van de klantprocessen en -beleving
  • Diepgaand inzicht in minstens twee doelgroepen d.m.v. te werken met Persona’s
  • Het creëren van Moment’s-of-Magic
  • Jouw (nieuwe) klanten als fans en ambassadeurs

Het traject bevat een 6-tal bijeenkomsten (op basis van afstemming) die binnen ca. 12 weken plaatsvinden. Daarnaast voeren wij een betrouwbaar diepgaand expert doelgroeponderzoek uit.

Alle ins- en outs van het traject delen we met je wanneer we elkaar spreken. We vertellen je dan ook de investering (die de meeste mensen overigens mee vinden vallen).

Het traject neemt in het totaal 12 weken in beslag. Het eerste resultaat wordt na week 1 opgeleverd en zichtbaar. Het resultaat van dit traject blijf je zolang je bedrijf bestaat voor altijd terugzien.

Wij nemen de tijd voor je in de sessies, voor voldoende diepgang, om jouw uitdagingen aan te pakken en om wekelijks concreet resultaat te boeken.

Customer Journey en Customer Experience zijn trendy. Ondernemers beginnen te begrijpen dat het belangrijk is en het alleen maar belangrijker wordt met het oog op de huidige economie en de toekomst.

Veel bedrijven denken er helaas veel te makkelijk over:
– Het inzetten van een stagiaire om de klantreis in te richten is alsof je deze ook meteen de koers van je bedrijf toevertrouwt.
– Daarnaast lijken soms bedrijven te denken dat het genoeg is om een lege customer journey map van het internet te plukken en deze zelf in te vullen en dat daarmee de klantreis ingericht is. Daarmee bereik je nog niet eens 10% van het resultaat van onze trajecten. Inzicht dient betrouwbaar en diepgaand te zijn, vanuit de klant.

Maar vooral belangrijk, zet je klantinzicht om naar concrete acties voor de klant.
– Laat het daarom niet doen door partijen die een oppervlakkige en vooral functionele touchpoint-analyse opleveren voor veel geld. Daarmee krijg je de klant echt niet betrokken.
– Doe het niet zelf alleen. Beetje in het kader van: wij doen ook jouw werk niet. Het is echt een andere manier van denken, methodiek, vanuit jarenlange expertise en ervaring.

Klantbeleving vinden wij natuurlijk belangrijk.
Het echte geheim daarentegen zit in het kennen en begrijpen van de klant. Dat maakt het verschil met alle digital marketingbureaus. Om echt van (nieuwe) klanten ambassadeurs te kunnen maken, dien je hen te begrijpen in drijfveren, waarden, motivatie en verlangens. In de volgende stap helpen we je hen op een slimme en passende manier aan je te binden.

Colin Reudink
Specialist Klantbinding

Fans creëren we samen.