Is dit herkenbaar?

👉  Je ziet te weinig resultaat op het gebied van marketing, sales en groei. Het merk en de vertaling hiervan naar de klant kan beter

👉  Je onderscheidend vermogen komt nog niet goed uit de verf. Je wilt opvallen bij potentiële klanten en dat ze voor jou kiezen

👉  Je bent zelf je marketing aan het proberen, dit kost veel tijd, je mist misschien expertise en je ziet te weinig resultaat

👉  Je betaalt een dure marketing-agency om je marketing te doen en je vind het resultaat tegenvallen en vraagt je af waarom het zo duur moet zijn (omdat ze met hagel schieten)

👉  Mond-tot-mond reclame wordt bijna niet gedaan

👉  Je bent maandelijks geld en tijd kwijt aan het vinden van klanten

👉  Er is geen consistente klantcommunicatie en klantbeleving, laat staan diepgaande klantbinding

👉  Jouw bedrijf is (als je het de klant eerlijk vraagt) nog geen ‘gouden’ oplossing en dus laat je kansen liggen

Ons Aanbod

MKB Basis -
De opbouwfase

In BASIS bouwen we de basisfundering van de marketing- en merkstrategie van je onderneming. Een stevige fundering zorgt voor hoge gebouwen. Resultaat: - Basic merkstrategie
- Marketingstrategie op basis van waarde en toekomstgerichtheid
- Klantbinding met warme klantrelaties
- Een slim aanbod
- Inzicht in je doelgroep(en) psychologisch inzicht, organische groei en een verhoging in sales

MKB Uitbreiden -
De uitbouwfase

In UITBREIDEN werken we aan het uitbouwen van je marketingstrategie in praktische uitwerkingen waarmee we de sales verhogen. Resultaat: - klantbinding
- diepgaand gevalideerd psychologisch inzicht in je (mogelijke) klantgroepen.
- Een passend en slim aanbod
- Klantbindingsacties om de sales te verhogen

MKB Opschalen -
De opschaalfase

In OPSCHALEN werken we aan écht grootste groei in fans en sales. De basis van emotionele klantbinding staat, klanten kiezen bewust voor je en ervaren je magie, maar er ligt nog meer potentie. In dit traject werken we aan je verdienmodel, merkwaarden tot uiting brengen, het consistent communiceren met het team, het opschalen van klantgroepen, processen aan de achterkant, en: meer aantallen draaien

MKB Custom -
Extra maatwerk

In MKB CUSTOM wordt alles op maat gemaakt op basis van jouw behoeften, planning, uitdagingen en doelen. Het is mogelijk de magie van je bedrijf grenzeloos te laten werken voor nieuwe fans en de ultieme (langdurige) sales verhoging.

Altijd impact en een (grote) salesboost

Waarom we dat zo stellig durven te zeggen, ook al kennen we jouw onderneming nog niet?

Stel je voor: een onderneming begrijpt precies wat jij wilt, wat je absoluut niet wilt, en wat je stiekem graag zou willen, maar niet durft te zeggen. Hun dienst of product maakt je leven gemakkelijker en sluit perfect aan op de doelen waar je al jaren naar streeft. Ze bieden jou die unieke waarde die je nergens anders vindt en waar je al zo lang naar op zoek bent.
In dat geval is de prijs eigenlijk niet interessant meer, je wilt het gewoon hebben! Je kunt niet zonder.

Uit ervaring weten wij dat onze aanpak werkt, keer op keer. Benieuwd hoe we het voor jou kunnen inzetten? Plan nu je videocall in.

Altijd inclusief

–  Onderscheidend concurrentievoordeel
–  Klantbindingstrategie
–  Geoptimaliseerd klantproces
–  Fanprofielen / persona’s die bestaan uit 15+ psychologische ingrediënten
–  Concrete klantbindingsacties die sales boosten
–  Effectieve communicatie naar de klant
–  Een persoonlijke aanpak
–  Nieuwe inzichten in doelgroepen en je dienstverlening an sich
–  Inzicht in kansen op groei na dit traject
–  Onze specialisten die je team trainen

Plan een videocall

"Magic is just science that we don't understand yet" - Arthur C. Clarke

Wat wij doen

Samen met onze collega’s maken we voor veel verschillende ondernemingen van mensen fans, door waarde te creëren. Wij hebben al jaren lang ervaring binnen het MKB en tientallen ondernemers geholpen hun merk en klantbinding te versterken voor langdurige groei en een verhoging in sales.

Resultaat:
✨ Verhoging in sales
✨ Klantbinding: diepe emotionele relaties met mensen
✨ Duurzaam concurrentievoordeel
✨ De ‘match’ tussen onderscheidend vermogen en doelgroep/klant/mensen om magie, impact en sales te creëren
✨ Fans die meer uitgeven, terugkomen en aanbevelen
✨ Lagere kosten in sales of acquisitie van nieuwe klanten
✨ Organische en duurzame groei (in omzet)
✨ Leukere klanten die bij je passen

Creëer fans die bewust voor je kiezen, vaker terugkomen, meer uitgeven en je aanbevelen

Benieuwd wat we bedoelen? Check this out:

Video afspelen

De werkwijze

Fase 1

We kijken vanuit het bedrijf*

  • Kick-off
  • Praktische werksessies
  • Doelen en uitdagingen
  • Ideale doelgroep
  • Ideale fanprofiel
  • Maturity scan
  • Klantreis 1.0 in kaart
  • Persona 1.0 ontwerp
  • Aanbod verslimmen
  • Jouw (merk)waarden
  • Onderscheidend vermogen

* Voor het traject BASIS kan het het klantonderzoek worden toegevoegd tegen extra betaling.

Fase 2

We leren vanuit de klant en ontwerpen

  • Praktische werksessies
  • Gevalideerd klantonderzoek a.d.h.v. Sterklant methodiek
  • Doelgroepen psychologisch in kaart
  • Twee gevalideerde fanprofielen 2.0
  • Gevalideerde klantreis 2.0 in journey map
  • Stakeholders alignment
  • Klantprocessen & verwachtingen in kaart
  • Fanprofiel vanuit gevalideerd future perfect
  • Samensmelten aanbod en klantverwachtingen

Fase 3

We versterken je klantproces en (ver)binden fans aan je

 

  • Praktische werksessies
  • Analyse fanprofiel & klantreis
  • Gericht aanpassen van het aanbod
  • Bepalen moment van de waarheid
  • Moments-of-magic ontwerp (MoM)
  • Inrichten & uitvoeren van MoM
  • Stakeholders leren werken vanuit fanprofiel
  • Klantprocessen optimalisatie
  • Klantbinding optimalisatie
  • Conversie (verhoging)
  • Sales verhoging
  • Jouw nieuwe fans..
Raymon Lubbers OCP

“Dankzij Sterklant hebben we inzicht gekregen in de klantreis van onze relaties. Hierdoor hebben we verrassende aanpassingen kunnen doen in onze benadering naar nieuwe, maar ook bestaande klanten.

Zo hebben we de technische afdeling eerder in het commerciële proces betrokken. Dit zorgde voor meer betrokkenheid bij de klant, de interne organisatie en een hogere omzet per klant” 

Raymon Lubbers
Eigenaar Offshore Connectivity Partners (OCP)

Veelgestelde vragen

Qua aanpak zijn er weinig verschillen, de procesmatige stappen naar fans zijn hetzelfde. Qua resultaat zijn er zeker verschillen:

MKB-Basis is voor ondernemingen die hun fundering op het gebied van doelgroepen, klantreis, klantproces en klantbinding nog consistent moeten opbouwen.

MKB Uitbreiding is voor ondernemingen waarbij de fundering op het gebied van doelgroepen, klantreis en klantbinding redelijk staat en die willen doorpakken in hun groei met klantbinding.

MKB Opschalen is voor ondernemingen die willen doorpakken in klantbinding. De functionele klantreis is op orde en nu wordt het tijd om die emotionele reis te optimaliseren voor een oneindig ultiem effect aan fans.

  • Jouw doelen en kansen om te groeien (onderscheidend vermogen)
  • Jouw dienstverlening/ product en merk
  • De 6 fasen van de Klantreis
  • Het optimaliseren van de klantprocessen en -beleving
  • Diepgaand inzicht in minstens twee doelgroepen d.m.v. te werken met Persona’s
  • Het creëren van Moment’s-of-Magic
  • Jouw (nieuwe) klanten als fans en ambassadeurs

Het traject bevat een 6-tal bijeenkomsten (op basis van afstemming) die binnen ca. 12 weken plaatsvinden. Daarnaast voeren wij een betrouwbaar diepgaand expert doelgroeponderzoek uit (uitgezonderd MKB basis).

Wij nemen de tijd voor je in de sessies, voor voldoende diepgang, om jouw uitdagingen aan te pakken en om wekelijks concreet resultaat te boeken.

Alle ins- en outs van het traject delen we met je wanneer we elkaar spreken. We vertellen je dan ook de investering (die de meeste mensen overigens mee vinden vallen).

Het traject neemt in het totaal 12 weken in beslag. Tijdens de eerste meeting wordt het resultaat meteen zichtbaar. Het resultaat van dit traject levert altijd een langdurig en duurzaam resultaat op. Je bedrijf gaat nooit meer hetzelfde zijn als voor het traject.

Customer Journey en Customer Experience zijn trendy. Ondernemers beginnen te begrijpen dat het belangrijk is en het alleen maar belangrijker wordt met het oog op de huidige economie en de toekomst.

Veel bedrijven denken er helaas veel te makkelijk over:
– Het inzetten van een stagiaire om de klantreis in te richten is alsof je deze ook meteen de koers van je bedrijf toevertrouwt.
– Daarnaast lijken soms bedrijven te denken dat het genoeg is om een lege customer journey map van het internet te plukken en deze zelf in te vullen en dat daarmee de klantreis ingericht is. Daarmee bereik je nog niet eens 10% van het resultaat van onze trajecten. Inzicht dient betrouwbaar en diepgaand te zijn, vanuit de klant.

Maar vooral belangrijk, zet je klantinzicht om naar concrete acties voor de klant.
– Laat het daarom niet doen door partijen die een oppervlakkige en vooral functionele touchpoint-analyse opleveren voor veel geld. Daarmee krijg je de klant echt niet betrokken.
– Doe het niet alleen. Beetje in het kader van: wij doen ook jouw werk niet. Het is echt een andere manier van denken, een beproefde methodiek vanuit jarenlange expertise en ervaring.

Klantbeleving vinden wij natuurlijk belangrijk.
Het echte geheim daarentegen zit in het kennen en begrijpen van de klant. Dat maakt het verschil met alle digital marketingbureaus. Om echt van (nieuwe) klanten ambassadeurs te kunnen maken, dien je hen te begrijpen in drijfveren, waarden, motivatie en verlangens. In de volgende stap helpen we je hen op een slimme en passende manier aan je te binden.

Klantbinding voor start-ups scale-ups de overheid de zorg het MKB

Blijf up-to-date

Sluit aan bij meer dan 1000 ondernemers en marketeers die zich hebben ingeschreven om onze nieuwsbrief te ontvangen.

 Dienstverlening updates over klantbinding
 Marktontwikkelingen op het gebied van behavioural marketing, klantrelaties en bedrijfsgroei
 Uitnodigingen voor demo events, masterclasses en (gratis) trainingsmateriaal

Sign-up



    Fans creëren we samen