Colin Reudink, Eigenaar Sterklant

Sterklant

Customer Experience Designers

Hi, wij zijn Sterklant, customer experience designers.
Wij helpen start-ups duurzaam te groeien naar betalende fans, door de ultieme klantbeleving in te richten naar de wensen van de ideale doelgroep.

Ik ben Colin, eigenaar van Sterklant en heb 12 jaar lang gewerkt in het HBO-onderwijs als senior docent consumentengedrag en digital marketing en als coördinator.

Ik zag dat marketingafdeling van bedrijven (waar ik kwam voor stagiaires) steeds verder af zijn komen te staan van de menselijke kant van marketing. De marketing is met de ontwikkeling van online/digital marketing steeds vluchtiger geworden en vaak met korte termijn resultaten. 
Ik merkte dat ik dat vreemd vond en meer wilde betekenen voor mensen, bedrijven en de marketingwereld.

Ik ging minder werken voor de hogeschool en begon bedrijven te helpen. In het anders leren denken en werken en daarmee te groeien in omzet.
Ik merkte dat mijn aanpak werkt. Puur door te luisteren, vanuit de mens te denken en de marketing hierop in te richten met mijn kennis en vaardigheden.

Een duurzame marketingstrategie werkt, het zorgt voor resultaten op korte als langere termijnHet levert niet alleen een groei in omzet op, maar ook wordt het mogelijk de doelgroep effectief te bereiken door in te spelen op de juiste behoeftes met wat zij belangrijk vinden. Daarnaast heb je minder marketingkosten en wordt de ideale klant een loyale en betalende klant.

Inzicht in wie de ideale klant is, waar deze zich bevindt, wat de klant wil en wat hij/zij doet, zorgt voor kansen. Dit maakt het mogelijk boven
 verwachting van de klant te scoren. Het is makkelijker hen te bereiken en te overtuigen, door aan te sluiten op de juiste behoeftes en verlangens. Daarnaast wordt marketing zoals SEO, SEA, socials, website ontwikkeling etc. goedkoper, effectiever en zal dit betere resultaten opleveren. 
Door de ultieme klantbeleving neer te zetten, waar de klant écht op zit te wachten, op de juiste tijd en plaats, creëer je de ultieme fans.

Ik ben dus vóór marketing, maar wel op een mensgerichte manier, waarbij de klant centraal staat en het bedrijf hun kracht laat beleven door de klant. Dit bindt de klant aan de organisatie op korte als langer termijn als de ultieme ambassadeur. Niet alleen gewoon alleen als fan, maar ook als een betalende fan.

Een nieuwe landingspagina met daarin een speciale FAQ sectie, heeft onze quotations in de consumentensector verdubbeld. Daarnaast is de planning ook nog eens minder tijd kwijt per klant, dubbel succes dus.”

– James Scholterink

Antoinette Leerdam

Customer Insights SPECIALIST 

Hi, ik heet Antoinette Leerdam en samen met Colin geef ik customer insights masterclasses en werksessies binnen de klantbelevingstrajecten.
Dit doen wij voor onze klanten, zodat zij inzicht krijgen in de diepe drijfveren van hun klanten. 

Mijn professionele achtergrond is dat van docent economische vakken, consumentenpsychologie, belastingadviseur en businesscoach van startups.
Ook ben ik auteur van drie studieboeken. Twee studieboeken gaan over bedrijfseconomie, met bijzonder aandacht voor het bouwen van gezonde verdienmodellen voor je business.

In 1983 ben ik begonnen met het opleiden van jonge ondernemers en heb ik hen bij het opstellen van hun businessplan begeleid.

Jouw business en jouw klantreis goed laten aansluiten bij de drijfveren van je klanten is waar ik je mee kan helpen zodat je met hun bouwt aan langdurige klantrelaties. Loyale klanten zorgen voor continuïteit in je omzet. Loyale klanten worden vaak ambassadeurs van jouw onderneming en zorgen zo indirect voor nieuwe klanten en dus voor meer omzet. 

Je meenemen op reis in de future perfect van je klanten is wat ik heel graag doe. Mijn opgebouwde kennis is het resultaat van jarenlange studie, experimenteren met de materie van consumentenpsychologie, coachen van personen en het geven van colleges aan grote groepen studenten en andere professionals. 

Daardoor weet ik zeker dat je tijdens het klantbelevingstraject heel erg gemotiveerd zal zijn om de klantreis van jouw klant naar een next level te brengen.

“Colin heeft veel kennis in huis, kan goed luisteren, altijd met een open houding en stelt de juiste vraag op de juiste tijd. Hij weet waar hij het over heeft als het gaat om strategie, marketing en doelgroepen.”

– Joris Ouwehand

Wees de oplossing voor hun problemen en verlangens

De interesse in marketing zat er bij mij altijd al in. Ik heb de HEAO opleiding Commerciële Economie (CE) gedaan, een studie waarin je alles leert over management en marketing. Na de afronding heb ik de master Communicatiewetenschap aan de UvA gedaan met de specialisatie ‘Commerciële communicatie en voorlichting’, waarmee ik mijn mastertitel behaalde.

Waarom? Omdat
consumentenpsychologie voor mij centraal staat. Wat beweegt iemand, wat zijn zijn/haar normen en waarden en waarom? En waarom koopt die ene wel iets en de ander juist niet? Hoe ziet diegene zichzelf over tien jaar?

Tegelijk vind ik het super interessant hoe een bedrijf zichzelf kan onderscheiden met hun merk en bijpassende klantbeleving. Dat het mogelijk is dat klanten een bedrijf zo geweldig gaan vinden dat ze fan of ambassadeur worden.

Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Ik kwam achter het volgende:

Het managen van klantverwachtingen en het aansluiten van jouw diensten/producten op de waarden van de ideale klant is cruciaal voor succes. Hen dit op de juiste tijd en plaats laten beleven, zorgt voor betrokken klanten. 
Dat is de gouden combinatie voor groei in betalende fans.

Consumentenpsychologie is super belangrijk en moet je echt begrijpen wil je succes met je strategie en bedrijf hebben. Er zijn namelijk altijd veel concurrenten. Je bent niet (meer) de enige in jouw branche en de klant kan ook altijd andere oplossingen vinden voor zijn/haar probleem. Als je dit ‘spel’ van consumentenpsychologie niet snapt, en een verkeerde klantbeleving aanbiedt dat niet past bij de verwachtingen van die ideale klant, dan ga je gewoon niet winnen.

Vanuit mijn docentschap heb ik geleerd dat een sterke fundering goud oplevert. Hoe je verwachtingen kunt managen en hoe je mensen hun gedrag kan veranderen om je doelen te bereiken.

Ik heb geleerd dat relevant zijn, het bieden van toegevoegde waarde en het geven van een gewenste beleving op basis de pijnpunten en verlangens, ‘key’ is om mensen betrokken te krijgen. 

Daarnaast heb ik als online marketeer veel ervaring opgebouwd voor klanten in SEO, SEA, Social media en Google Analytics, om nieuwe klanten op een slimme en effectieve manier te bereiken.

Groei in betalende fans

Een perfect afgestemde match tussen jouw organisatie en de ideale doelgroep is nodig om ook op langer termijn succesvol te worden en blijven. Op deze manier kan jij de concurrentie verslaan, met minder marketingkosten en zichtbaar betere resultaten.

Waarom een klant voor jou zou moeten kiezen begint bij het leren kennen van de ideale doelgroep. Wie is hij/zij, in normen en waarden? Wat motiveert hem/haar, wat zijn de (onbewuste) pijnpunten die de doelgroep ervaart en welke wensen verlangens hebben zij? 

Welke problemen ervaren zij op het gebied, waar jij de oplossing voor hebt? Hoe laat jij jouw onderscheidend vermogen ervaren door hen?

De enige manier hoe jij echt duurzaam gaat groeien in omzet, is door de ideale klant aan te trekken en hen tot fans te creëren zodat jij zowel op korte als langer termijn betalende klanten hebt en houdt.

ZULLEN WE EENS BELLEN?

Benieuwd hoe ik je verder kan helpen?
Laten we eens bellen of stuur een berichtje.

Een selectie uit onze klanten

organisaties die vertrouwen op onze dienstverlening