Onze aanpak

Jouw ambassadeursrevolutie begint nu!

In een wereld van toenemende concurrentie, pandemieën en overvloedige informatie is het heel belangrijk dat klanten jouw unieke waarde begrijpen.

Onze aanpak?
Het begint met het bouwen van een flexibele marketingfundering. Een samensmelting vanuit waar jouw bedrijf goed in is en waar jouw klanten naar hunkeren.
Samen creëren we fans.

Elke stap is essentieel voor kwaliteit en duurzaamheid. Benieuwd naar ons proces?
Ontdek de drie stappen naar jouw organische groei!

Ontketen je doelgroep: stap voor stap

Fase 1

We kijken vanuit het bedrijf.

  • Kick-off.
  • Doelen en uitdagingen.
  • Doelgroepanalyse
  • Expertise toegepaste consumentenpsychologie
  • Maturity scan.
  • Klantreis 1.0 in kaart.
  • Persona 1.0 ontwerp.
  • Jouw marketingfundering

Fase 2

We leren vanuit de klant en ontwerpen.

  • Gevalideerd klantonderzoek a.d.h.v. Sterklant methodiek.
  • Twee persona’s 2.0.
  • Klantreis 2.0 in journey map.
  • Stakeholders alignment.
  • Klantprocessen & verwachtingen in kaart.
  • Jouw doelgroep in kaart.

Fase 3

We verbeteren je dienstverlening en (ver)binden je doelgroep.

  • Analyse persona & journey map.
  • Moments-of-magic ontwerp (MoM).
  • Inrichten & uitvoeren van MoM.
  • Stakeholders werken met persona’s.
  • Klantprocessen optimalisatie.
  • Klantbeleving optimalisatie.
  • Jouw ambassadeurs en fans.

1. We kijken vanuit het bedrijf.

Een sterke organisatie begint bij een solide basis. Onze interne analyse onthult kwaliteiten, invalshoeken, doelen en klantinformatie.
Wat is al bekend over de doelgroep/’klant’ en over de huidige klantreis? Wat zijn de beoogde doelen en hoe wordt dat gemeten?

Vanuit 12 jaar expertise hanteren we geavanceerde modellen:

  • Sterklant customer centricity model
  • Customer Maturity model
  • KANO model
  • Theory of Planned Behaviour
  • Motivatiemodel
  • Waardestrategieën van Treacy en Wiersema
  • Archetypen van Carl Jung
  • Sterklant belevingsonderzoeksmethodiek
  • REAN model voor salesfunnels

2. We leren vanuit de klant en ontwerpen.

Wij graven diep in de doelgroep met de STERKLANT onderzoeksmethodiek voor inzicht in pijnpunten, motivaties en verlangens.a
Daarna duiken we in de huidige customer journey: gedrag, touchpoints, emoties. Hiermee ontrafelen we aannames, ontdekken knelpunten en verrijken we de functionele reis met emotie.
Het resultaat? Scherpe persona’s en een gedetailleerde customer journey map, vol mogelijkheden en kansen voor een krachtige connectie tussen jouw organisatie en de doelgroep

3. We verbeteren je dienstverlening en (ver)binden de doelgroep.

In onze grondige analyse verkennen we persona’s en de customer journey map, een gedetailleerde plattegrond van klantinteracties. Daarna stappen we in het ‘Moments-of-Magic’ ontwerp, waar we onvergetelijke klantmomenten creëren. We implementeren deze momenten vervolgens en zorgen voor een naadloze uitvoering. Ook betrekken we stakeholders, waardoor ze met de persona’s kunnen werken en beter begrip krijgen voor de klant. Door optimalisatie van klantprocessen en klantbeleving zorgen we voor een vlekkeloze interactie. Het resultaat? Loyaliteit, tevredenheid en jouw eigen groeiende leger van ambassadeurs en fans.

Benieuwd geworden hoe onze expertise en aanpak vertaald is naar onze diensten?

Onze visie: de klant centraal

Wat houdt het in? 
Customer Centricity (klant centraal) is een organisatiestrategie die is gebaseerd op het centraal stellen van de klant in de kern van de organisatie om een positieve ervaring te kunnen bieden en daarmee langdurige duurzame klantrelaties op te bouwen.

Wat levert het op 

  • Langdurige klantrelaties;
  • Minder klachten;
  • Verlaging in churn;
  • Meer klantkennis waarmee efficiënter en effectiever marketing toe te passen is.
  • Verhoging van impact en omzet
  • Klanten die terugkomen
  • Klanten die meer uitgeven
Customer centricity

Kies voor betrokken klanten.

Wanneer wij voor jou aan de slag zijn, willen we dat de kracht van jouw bedrijf -product of dienstverlening- te zien, te ervaren en emotioneel te voelen is door de ‘klant’. Onze klantbindingtrajecten gaan recht doen aan jouw product/dienst en het laten stralen. Echt een magisch moment, een wow-factor geven. Zowel nieuwe als bestaande klanten worden fans. Dan zijn we pas tevreden.

Ook toe aan verandering?

Kies je voor ons, dan kies je voor een win-win situatie. Als STERKLANT geloven we in een succesvolle relatie op de lange termijn tussen opdrachtgever en klanten. Succes voor de klant betekent succes voor Sterklant. Bekijk welke services we bieden.

 

Colin Reudink
Eigenaar Sterklant

Klantbinding creëren we samen.