Voordat we aan de slag gingen voor Deltaquad werd het bedrijf matig gevonden door mogelijke leads. Alleen via Google Search (SEO & SEA) werd gericht op organisch zoekverkeer en geadverteerd als promotie van de website. Hierbij was de website globaal ingericht vanuit een salesvisie van het bedrijf en stond deze in het middelpunt van de marketingfunnel.
De gedachte was: hoe meer spend-budget in Google, hoe meer leads, hoe meer klanten. Tot een zeker punt werkt dit, maar zeker niet als je stabiel wilt gaan upscalen.
Er was wel veel aandacht via advertising, alleen onder de verkeerde mensen. De te bereiken markten voor Deltaquad bevinden zich voornamelijk in het buitenland, terwijl het zoekverkeer voor 71% bestond uit Nederlandse bezoeken naar de site (het enige marketingkanaal).
Het aantal aanvragen via de site vielen tegen en de offerte-aanvragen die wel binnenkwamen, werden niet binnengehaald.
Onze taak: meer qualified leads en het verbeteren van de marketingfunnel. Na een eerste analyse kwamen we er al snel achter dat het genereren van naamsbekendheid niet het voornaamste probleem was. Het ging meer om de marketingfundering -het onderscheidend vermogen-, de branding, waardecreatie en het kennen van de doelgroepen.
Het aanpakken van de website was daarom de eerste stap. In de aankoopfunnel viel 83% van de bezoekers namelijk uit.
Terwijl de website werd ontwikkeld, konden we mooi de branding aanpakken, de kernwaarden van het bedrijf en die van het merk. Perfect om dit resultaat hiervan samen te smelten met de nieuwe website. Zo geef je extra en echte waarde aan (mogelijke) klanten.
De nieuwe marketingfundering staat als een huis, als een luxe villa met de juiste bezoekers en bewoners.
Potentiële leads maken kennis met het merk en de producten, voordat zij überhaupt in de ‘salesfunnel’ komen. Hiermee is de eerste stap richting het opwarmen voor de sales gezet.
Doordat Deltaquad nu -via bijvoorbeeld youtube video’s, workshops en trainingen in het besturen van hun drones- waarde biedt, laten zij de veelzijdigheid zien van hoe je hun drones kunt inzetten.
Door specifiek per doelgroep (zoals Agriculture of Security) in het juiste kanaal te acteren worden potentiële klanten emotioneel geraakt op basis van hun belangrijke waarden en zo overtuigd. Dit maakte ook mogelijk de advertising te versterken en conversie te verhogen.
We hebben de meetbaarheid van de marketingfunnel ingericht en op een andere manier dan was aangegeven. De website met het offerte aanvraagformulier staat niet meer centraal in de marketingfunnel en de verschillende stappen in de klantreis worden gemeten tot aan het daadwerkelijk leveren van de drones aan de klant.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec a nisi massa. Vivamus dignissim pharetra ante non egestas. Duis dictum mollis libero, non ullamcorper leo aliquam quis. Aliquam erat volutpat. Quisque elit justo, semper ac bibendum ut, gravida a tortor. Sed tincidunt sagittis urna, at dictum orci commodo at. Proin condimentum felis a placerat aliquet. Nam efficitur ornare nibh, suscipit vehicula massa tempor vitae. Vestibulum bibendum magna at interdum vulputate. Vivamus blandit, dolor quis ornare maximus, tellus justo pharetra tellus, ut lobortis urna neque vulputate mi. In vel facilisis libero, in viverra justo. Sed ac porttitor eros. Nunc accumsan libero ligula, vel hendrerit nunc fringilla id. Curabitur rutrum sollicitudin dui eu porttitor. Vestibulum imperdiet mollis ipsum, ac dictum purus dignissim quis.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Benieuwd naar het mogelijke resultaat dat we voor jou kunnen behalen?
Plan een videocall in.
Met deze download ontdek je hoe…
Nam ut blandit neque. Vestibulum neque magna, laoreet eget enim sed, auctor vulputate tortor.