Deltaquad

Leadmagneet worden en website-aanvragen verhogen

Doel

Potentiële klanten aantrekken -dit meetbaar maken- en hen de kwaliteit en mogelijkheden van professionele drones (van rond de +10K€) laten ervaren, dat was het doel van onze samenwerking met Deltaquad.

Wie zijn Deltaquad?
“At DeltaQuad we specialize in the development, design and production of electric long range UAVs for mapping, inspection and surveillance. All our UAV models are designed and manufactured in the Netherlands.

The primary focus of every individual in our organization is on you, our customer. You, as an operator, interested in ease of use, high quality footage and post-processing, good education and uninterrupted flight time. You, as a decision maker, interested in performance and total costs of ownership.

Startsituatie

Voordat we aan de slag gingen voor Deltaquad werd het bedrijf matig gevonden door mogelijke leads. Alleen via Google Search (SEO & SEA) werd gericht op organisch zoekverkeer en geadverteerd als promotie van de website. Hierbij was de website globaal ingericht vanuit een salesvisie van het bedrijf en stond deze in het middelpunt van de marketingfunnel.

De gedachte was: hoe meer spend-budget in Google, hoe meer leads, hoe meer klanten. Tot een zeker punt werkt dit, maar zeker niet als je stabiel wilt gaan upscalen.

Er was wel veel aandacht via advertising, alleen onder de verkeerde mensen. De te bereiken markten voor Deltaquad bevinden zich voornamelijk in het buitenland, terwijl het zoekverkeer voor 71% bestond uit Nederlandse bezoeken naar de site (het enige marketingkanaal).

Aanpak

Het aantal aanvragen via de site vielen tegen en de offerte-aanvragen die wel binnenkwamen, werden niet binnengehaald.

Onze taak: meer qualified leads en het verbeteren van de marketingfunnel. Na een eerste analyse kwamen we er al snel achter dat het genereren van naamsbekendheid niet het voornaamste probleem was. Het ging meer om de marketingfundering -het onderscheidend vermogen-, de branding, waardecreatie en het kennen van de doelgroepen.

Het aanpakken van de website was daarom de eerste stap. In de aankoopfunnel viel 83% van de bezoekers namelijk uit.
Terwijl de website werd ontwikkeld, konden we mooi de branding aanpakken, de kernwaarden van het bedrijf en die van het merk. Perfect om dit resultaat hiervan samen te smelten met de nieuwe website. Zo geef je extra en echte waarde aan (mogelijke) klanten.

 

Specifieke doelgroepen

Het opnieuw definiëren van de doelgroep was een belangrijk punt in ons traject. Dit maakte mogelijk om per beoogde doelgroep de unique selling points (USP’s) om te zetten naar directe marketinguitingen. Bijvoorbeeld youtube video’s, het geven van drone masterclasses en het afleggen van bezoeken aan potentiële bedrijven door accountmanagers  (USP’s).

Binnen agriculture zet je een drone heel anders in dan bijvoorbeeld binnen Oil &Gas. Voor Agriculture worden de drones gebruikt om grote landerijen in kaart te brengen, voor de groeiontwikkeling van planten, maar ook zodat de oogstmachines de juiste plekken efficiënt oogsten. In Oil & Gas kan een drone bijvoorbeeld oil samples van een olieplatform transporteren naar het vaste land. Dit scheelt een helikopter, fuel en bemanningskosten. Kortom, andere USP’s per doelgroep, binnen één marketingstrategie.

 

Resultaat

De nieuwe marketingfundering staat als een huis, als een luxe villa met de juiste bezoekers en bewoners.

Potentiële leads maken kennis met het merk en de producten, voordat zij überhaupt in de ‘salesfunnel’ komen. Hiermee is de eerste stap richting het opwarmen voor de sales gezet.
Doordat Deltaquad nu -via bijvoorbeeld youtube video’s, workshops en trainingen in het besturen van hun drones- waarde biedt, laten zij de veelzijdigheid zien van hoe je hun drones kunt inzetten.

Door specifiek per doelgroep (zoals Agriculture of Security) in het juiste kanaal te acteren worden potentiële klanten emotioneel geraakt op basis van hun belangrijke waarden en zo overtuigd. Dit maakte ook mogelijk de advertising te versterken en conversie te verhogen.

We hebben de meetbaarheid van de marketingfunnel ingericht en op een andere manier dan was aangegeven. De website met het offerte aanvraagformulier staat niet meer centraal in de marketingfunnel en de verschillende stappen in de klantreis worden gemeten tot aan het daadwerkelijk leveren van de drones aan de klant.

"We’ve learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel”
- Maya Angelou

 

Let’s talk numbers
Het anders meten maakt dat je je als bedrijf niet scheel kijkt op CTR’s of conversie getallen in Ads. Binnen alle kanalen die nu worden ingezet in de verschillende fasen van de klantreis, gelden natuurlijk verschillende metingen als indicatie.

In the end: de juiste leads worden bereikt, de aandacht is vertienvoudigd en ook de conversie (wat je daar ook onder verstaat per kanaal). De uiteindelijke sales -waar het om draaide voor deze klant-, is dat de 2 -drones-sales per maanden verleden tijd zijn en het team inmiddels is gegroeid met 10 werknemers.