MKB Scale-up

Maak van je klanten ambassadeurs en groei.

Klantbeleving voor Scale-ups het MKB

Jij wilt doorpakken. Online-marketing zoals SEO en SEA werkt goed (of kan beter) waarbij je merkt dat er meer uit te halen is.
Jij wilt dat klanten wel terugkomen en dat zij meer dan één aankoop doen. Het liefste waarbij zij jou actief promoten aan hun kennissen. 
Het is daarom essentieel om hen emotioneel te leren begrijpen in waarden, pijnpunten en verlangens.

Het is eigenlijk gek dat bedrijven steeds veel geld verspillen aan het werven van nieuwe klanten, met algemeen geschreven marketing met conversiepercentages van gemiddeld 5%.
Dit houdt in dat je van de 100 mensen die je hebt bereikt uiteindelijk maar 5 mensen het doel behalen. Hierbij gaat het vaak dan niet eens om een echte aankoop, maar om een download, opening van een webpagina etc.

Je kunt je afvragen of je dan niet de verkeerde mensen bereikt, of hen met de verkeerde boodschap aanspreekt. Maar vooral, waarom je de klant steeds kwijtraakt waardoor die acquisitie ook steeds nodig is.

Je wilt daarom de mens achter de aankoop begrijpen. Om hun vertrouwen te winnen en hen emotioneel te kunnen binden tot klanten die fan van je zijn. Waarbij zij actief je promoten aan nieuwe klanten.

Loyale klanten geven meer geld uit, blijven langer klant en kosten minder geld.

Het wordt daarom tijd om volledig de controle te pakken voor een consistent groeiende omzet.
Doordat jij weet wat de doelgroep wilt wordt het mogelijk aan de juiste knoppen te draaien, zodat zij begrijpen dat jij hen echt begrijpt.

Wij weten dat klantbeleving werkt in het MKB voor scale-ups (B-2-B & B-2-C) en durven onze handen hiervoor in het vuur te steken.

Nu is het jouw tijd.

“Ik heb Colin Reudink en zijn team meerdere keren ingehuurd om de klanten reis te perfectioneren en dus om zo onze omzet te verhogen. Echte aanpakkers die je helpen om inzicht te krijgen in de klantbeleving en concrete handvatten geven om die te verbeteren. En elke keer werden mijn verwachtingen overtroffen. Absolute aanrader!”

Rajid Gonesh
Horlogemakers Twente

Voor wie werkt dit?

Voor jou als gevorderde ondernemer binnen het MKB waarbij jij voelt: er zit meer in.

Je draait bijvoorbeeld al maanden met 8000€ aan omzet en wilt hierin doorpakken en groeien. Je weet alleen niet goed hoe.
Je wilt minder acquisitiemoeite en met lagere kosten. Waarbij marketing via makkelijk en slim ontwikkelde content gericht de doelgroep overtuigd en binnen houdt.

Je gaat dit bereiken door met ons klantbelevingstraject alle ins en outs van je bedrijf in te richten naar een soepel klantproces met heldere pro-actieve communicatie naar je doelgroep. Dat zorgt voor minder kosten en minder afterservice.
Alles wat je doet en zegt is op elkaar afgestemd voor jouw doelgroep. Dit zorgt ervoor dat je minder om hoeft te kijken naar klantgericht en autonoom werkend personeel.


Laat jouw kracht ervaren door de klant.

Loyale klanten geven meer geld uit, blijven langer klant en kosten minder geld. 
Hechte klantrelaties zijn essentieel om op te schalen naar een consistent groeiende omzet.
Daarnaast bespaar je tijd en geld.

Onze kracht.

MKB Scale-up

Voor de gevorderde ondernemer.

  • Stevige marketingfundering.

    Richt je marketing in op de juiste doelgroep en win hun vertrouwen. Maak van elke klant een ambassadeur.

  • Win het vertrouwen.

    Door je doelgroep diepgaand te leren begrijpen, weet jij wat zij belangrijk vinden en hoe je hen kunt bereiken.

  • Simpel doelgerichte content.

    Minder tijd besteden aan social media en websitecontent, met content dat wel scoort.

  • Geld- en tijdsbesparing.

    Effectieve en slimme marketing zorgt voor minder kosten. Beantwoord minder mails en telefoontjes met slimme communicatie.

  • Aansturing medewerkers.

    Door werknemers te trainen autonoom en klantgericht te werken scheelt dat jou tijd. Bijkomend effect: personeel is meer tevreden en loyaal.

  • Being in control.

    Het klantproces strak afgestemd op de ideale doelgroep. Leer aan welke knoppen je kunt draaien om jouw doelen te bereiken. Hierdoor merk je dat je echt een naam en een goede reputatie opbouwt en een stuk makkelijker producten en diensten verkoopt.

Onze expertise.

Jij denkt je doelgroep te kennen, maar ken je ze echt? Diepgaand zoals in gevoelens, waarden, verlangens en gedrag?
Wij weten alles af van de mens in de doelgroep en hebben de expertise om hiermee hun vertrouwen te kunnen winnen om te groeien in klanten, ambassadeurs en omzet.

Hechtingstijl
Weet jij bijvoorbeeld op welke manier je doelgroep is gehecht, met welke hechtingsstijl? En hoe je dat kunt gebruiken in je product/dienstaanbod, in de communicatie en het managen van klantverwachtingen?

Archetypes
Wist je dat er 12 archetypes bestaan waarmee je de doelgroep verschillend kan benaderen? Wanneer je hun archetypes weet, kan je sterkere content inzetten om hen te binden en te overtuigen.

Gedrag
Wat verwacht de klant in welke fase in het klantproces? En geef jij emotioneel gezien de oplossing voor hun pijnpunten en verlangens op de juiste tijd in de klantreis?

In meer dan twee jaar tijd hebben we honderden ondernemers mogen helpen met marketing en (omzet)groei, zowel in de groeisessies als in de intensieve klantbelevingstrajecten.  

We kunnen je alles vertellen over je doelgroep, opgebouwd vanuit wel 25 items uit diepgaande consumentenpsychologie. En hoe jij hiermee de vertaling kan maken naar je marketinguitingen, klantproces, klantverwachtingen, communicatie en de manieren om hen overrompeld te binden voor nu en later.

Hoe werkt het?

Fase 1

Vanuit het bedrijf.

  • Kick-off.
  • Doelen en uitdagingen.
  • Doelgroepanalyse
  • Expertise toegepaste consumentenpsychologie
  • Maturity scan.
  • Klantreis 1.0 in kaart.
  • Persona 1.0 ontwerp.

Basis klantprofiel:

Fase 2

Vanuit de klant.

  • Gevalideerd klantonderzoek a.d.h.v. Sterklant methodiek.
  • Twee persona’s 2.0.
  • Klantreis 2.0 in journey map.
  • Stakeholders alignment.
  • Klantprocessen & verwachtingen in kaart.

Gedetailleerde persona:

Fase 3

Lancering & Uitvoering.

  • Analyse persona & journey map.
  • Moments-of-magic ontwerp (MoM).
  • Inrichten & uitvoeren van MoM.
  • Stakeholders werken met persona’s.
  • Klantprocessen optimalisatie.
  • Klantbeleving optimalisatie.

Klant emotioneel binden:

Bind de klant aan je met klantbeleving.

Kortzichtige en globale marketing levert teleurstellende resultaten op in de huidige economie. Een grote massa bereiken om hopelijk een paar klanten eruit te halen is geldverspilling en niet meer van deze tijd.
Maar ik geef je een andere optie om te kiezen..Klantbeleving.

Als een klant zich eenmaal verbonden voelt met jouw organisatie weten ze je veel sneller te vinden. Je hoeft niet altijd meer zelf de klant naar binnen te trekken. De klant zoekt je op, bekijkt je aanbod en neemt al dan niet een product of dienst af.
Als je hun écht begrijpt, promoten ze zelfs jouw organisatie onder hun vrienden en familie.

De awareness fase van de klantreis, die normaliter het meeste tijd, geld en moeite kost wordt hiermee vergemakkelijkt. Hierdoor merk je dat organisaties die echt een naam en een goede reputatie voor zichzelf hebben opgebouwd, een stuk makkelijker producten en diensten verkopen.

Ik kan je helpen het vertrouwen van je doelgroep (B2B & B2C) voor je te winnen en van (nieuwe) klanten ambassadeurs te maken.
Loyale klanten geven meer geld uit, blijven langer klant en kosten minder geld.

Even voorstellen..

Hi, ik ben Colin, eigenaar van Sterklant en klantbelevingsexpert. Ik help MKB bedrijven te groeien door klanten echt leren te begrijpen en hiermee van hen ambassadeurs te maken.

Na mijn mastertitel in commerciële communicatie, gaf ik als digital marketeer advies aan bedrijven over hun marketing én voerde ik deze ook uit. Daarnaast geef ik meer dan 12 jaar les binnen het HBO, in consumentengedrag, digital marketing en (customer journey) onderzoek.

In plaats van het zoveelste online-marketingbedrijf te starten, ben ik begonnen om te leren doelgroepen te doorgronden, in wat zij zeggen en juist vooral niet zeggen. Een stevige marketingfundering voor nu en later begint bij het begrijpen van de mens achter de data. Dit maakt het mogelijk nieuwe doelgroepen te bereiken en om klanten te stimuleren vaker terug te komen.

Hen emotioneel en functioneel uit te pluizen is wat ik leuk vind. Wat beweegt iemand (pijnpunten), wat vindt diegene belangrijk (verlangens en waarden) en waar werkt deze naar toe (resultaat en future perfect)?

Dit is essentieel voor succes in de huidige markt en voor later, waarbij het steeds meer draait in het hebben van warme en hechte klantrelaties.

Raymon Lubbers OCP

“Dankzij Sterklant hebben we inzicht gekregen in de klantreis van onze relaties. Hierdoor hebben we verrassende aanpassingen kunnen doen in onze benadering naar nieuwe, maar ook bestaande klanten.

Zo hebben we de technische afdeling eerder in het commerciële proces betrokken. Dit zorgde voor meer betrokkenheid bij de klant, de interne organisatie en een hogere omzet per klant” 

Raymon Lubbers
Eigenaar Offshore Connectivity Partners (OCP)

Groeisessie inplannen

Plan je gesprek in de kalender. Dan geef ik je nieuwe inzichten in je doelgroep die je meteen kunt toepassen.
Aan de hand van een unieke aanpak gaan we meteen de diepgang in, zodat jij meteen kunt gaan groeien.
Geloof me, er gaat een nieuwe wereld voor je open.

Geen zorgen, dit gesprek is 100% vrijblijvend en zonder kosten. Je zit nergens aan vast, ook niet achteraf.

Deze groeisessie is voor ondernemers die..

  • Eigenaar zijn van een scale-up met een minimale omzet van 5000€ per maand.
  • Het liefste maatschappelijk verantwoord ondernemen.
  • Actief zijn in de zakelijke dienstverlening (B-2-B) of met consumenten (B-2-C).
  • In en na 12 weken consistent willen blijven groeien in omzet.

Zij gingen je voor.

Colin ontwerpt klantbeleving dat verkoopt, gebruikt psychologie en maakt emoties los. Hij weet wat werkt en is niet bang je van gedegen advies te voorzien.

– Douwe de Jong

Ons bedrijf is erg geholpen met de doelgroepanalyse. We hebben veel geleerd over onze klanten. De website, content en klantprocessen zijn verbeterd.

– Sandra Assenberg

Colin is heel professioneel en zijn enthousiasme en kennis over doelgroepen spat ervan af! Hij weet de juiste doelgroep te raken en luistert goed naar je wensen.

– Erik Scholtenga

Veelgestelde vragen

  • Jouw doelen en kansen om te groeien in omzet en klanten
  • De 6 fasen van de Klantreis
  • Het optimaliseren van de klantbeleving
  • Diepgaand inzicht in minstens twee doelgroepen d.m.v. te werken met Persona’s
  • Onderscheidend vermogen vertaling
  • Het creëren van Moment’s-of-Magic
  • Jouw (nieuwe) klanten als ambassadeurs

Het traject bevat een 6-tal bijeenkomsten die binnen 12 weken plaatsvinden. Daarnaast voeren wij een betrouwbaar diepgaand expert doelgroeponderzoek uit.

Alle ins- en outs van het traject deel ik met je wanneer we elkaar spreken en ik denk dat dit traject goed bij je past. Ik vertel je dan ook de investering (die de meeste mensen overigens mee vinden vallen).

Het traject neemt in het totaal 12 weken in beslag. Het eerste resultaat wordt gemiddeld na week 2 al opgeleverd en zichtbaar. Het resultaat van dit traject blijf je zolang de organisatie bestaat voor altijd terugzien.

Wij nemen de tijd voor je in de sessies, voor voldoende diepgang, om jouw uitdagingen aan te pakken en om wekelijks concreet resultaat te boeken.

Customer Journey en Customer Experience zijn trendy. Iedereen begint te begrijpen dat het belangrijk is en het steeds belangrijker wordt met het oog gericht op de huidige economie en de toekomst.

Veel bedrijven denken er helaas veel te makkelijk over:
– Het inzetten van een stagiaire om de klantreis in te richten is alsof je deze ook meteen de koers van je bedrijf toevertrouwt.
– Daarnaast lijken soms bedrijven te denken dat het genoeg is om een lege customer journey map van het internet te plukken en deze zelf in te vullen en dat daarmee de klantreis ingericht is. Inzicht dient betrouwbaar en diepgaand te zijn, vanuit de klant. Maar vooral belangrijk, je dient het inzicht om te zetten naar resultaat.
– Laat het niet doen door partijen die een oppervlakkige en vooral functionele touchpoint-analyse opleveren voor veel geld. 
Daarmee bereik je nog niet eens 10% van het resultaat van onze trajecten.

Om echt van (nieuwe) klanten ambassadeurs te kunnen maken, dien je eerst de doelgroep te begrijpen in drijfveren, waarden, motivatie en verlangens. In de volgende stap helpen we je hen op een slimme en passende manier aan je te binden.

Colin Reudink
Eigenaar Sterklant

Groei nu met ambassadeurs

Jij kiest de datum en tijd!