MKB-Start

Begrijp je klant, win het vertrouwen en creëer fans.

Klantbinding voor Start-ups het MKB

Voor de (nog) kleinere MKB’er, marketeers en accountmanagers

Het is gek dat bedrijven maandelijks geld uitgeven aan globaal geschreven online-marketing met conversiepercentages als 5%. Dit houdt in dat je van de 100 mensen die je bereikt, maar 5 mensen het doel behalen. En dan hebben we het vaak niet eens over een echte aankoop, maar download, opening van een webpagina etc.
Je kunt je afvragen of je dan niet de verkeerde mensen bereikt, met de verkeerde boodschap aanspreekt en/of op de verkeerde manier.

Daarom is het belangrijk je (aankomende) klanten te leren kennen, hun vertrouwen te winnen en hen te overtuigen met jouw waarde.

Het wordt daarom tijd om volledig de controle te pakken. Doordat jij weet wat de doelgroep wilt wordt het mogelijk aan de juiste knoppen te draaien, zodat jij hun vertrouwen wint en klanten aan je gaat binden.

Wij weten dat klantbinding werkt binnen het MKB  (B2B & B2C) en durven onze handen hiervoor in het vuur te steken.

Start nu je klantbindingsrevolutie met onze dienst MKB-Start

“Een nieuwe landingspagina met daarin een speciale FAQ sectie, heeft onze quotations in de consumentensector verdubbeld. Daarnaast is de planning ook nog eens minder tijd kwijt per klant. Geweldig!”

James Scholterink

MKB-Start
Inhoud & Resultaat

  • 6 To-the-point werksessies

    Met jouw en je team aan de slag: doelgroep, klantreis, dienstverlening (B2B & B2C) en creatieve magische klantbinding.

  • Klantbindingsonderzoek

    Jouw klant/doelgroep door ons uitgepluisd. Belangrijke waarden, pijnpunten en verlangens.

  • Persona's / Klantprofielen

    Jouw team leert werken met een (onderzocht) persona/klantprofiel van de doelgroep.

  • Klantreismapping

    Klantprocessen, klantbeleving en klantbinding. De werkelijke en ideale klantreis op elkaar afgestemd.

  • Blije medewerkers

    Autonoom en klantgericht werken scheelt tijd. Minder gezeur = meer tevreden en loyale collega's.

  • Gerichte communicatie

    Communicatie dat aansluit bij jouw diensten, merk en (potentiële) klanten.

  • Fans en ambassadeurs

    Bind (nieuwe) klanten met magie aan je als fans en ambassadeurs.

“Twijfel je over wat het voor jou kan opleveren? 
We sparren graag met je en zijn oprecht in ons advies.”

Hoe wij je helpen.

Fase 1

Vanuit het bedrijf.

  • Kick-off.
  • Doelen en uitdagingen.
  • Doelgroepanalyse
  • Expertise toegepaste consumentenpsychologie
  • Maturity scan.
  • Klantreis 1.0 in kaart.
  • Persona 1.0 ontwerp.

Basis klantprofiel:

Fase 2

Vanuit de klant.

  • Gevalideerd klantonderzoek a.d.h.v. Sterklant methodiek.
  • Twee persona’s 2.0.
  • Klantreis 2.0 in journey map.
  • Stakeholders alignment.
  • Klantprocessen & verwachtingen in kaart.

Gedetailleerde persona:

Fase 3

Lancering & Uitvoering.

  • Analyse persona & journey map.
  • Moments-of-magic ontwerp (MoM).
  • Inrichten & uitvoeren van MoM.
  • Stakeholders werken met persona’s.
  • Klantprocessen optimalisatie.
  • Klantbeleving optimalisatie.

Emotioneel binden van fans:

Ontdek de geheimen van je doelgroep.

Jij denkt waarschijnlijk je doelgroep te kennen, maar ken je ze écht? 

Diepgaand zoals in gevoelens, waarden en verlangens? Wij weten alles af van het individu in de doelgroep en hebben de methodiek om hiermee hun betrokkenheid en vertrouwen te winnen.

Hechtingstijl Weet jij bijvoorbeeld op welke manier je doelgroep is gehecht? Hoe je dat kunt gebruiken in je dienstverlening, in de communicatie en het managen van klantverwachtingen?

Archetypes Wist je dat er 12 archetypes bestaan waarmee je de doelgroep verschillend kunt benaderen? Met kennis over archetypes, kan je sterkere content maken dat echt overtuigd.

Gedrag 
Wat verwacht de klant in welke fase in het klantproces? En geef jij emotioneel gezien de oplossing voor hun pijnpunten en verlangens op de juiste tijd in de klantreis?

In minder dan twee jaar tijd hebben we tientallen ondernemers mogen helpen.

 

Start-up persona en customer journey

Bind de klant aan je.

Kortzichtige en globale marketing levert teleurstellende resultaten op in de huidige economie. Een grote massa bereiken om hopelijk een paar klanten eruit te halen is geldverspilling en niet meer van deze tijd.
Maar wij geven je een andere optie om te kiezen..Klantbinding.

Als een klant zich eenmaal verbonden voelt met jouw bedrijf weten ze je veel sneller te vinden. Je hoeft niet altijd meer zelf de klant naar binnen te trekken. De klant zoekt je op, bekijkt je aanbod en neemt al dan niet een product of dienst af.
Als je hun écht begrijpt, promoten ze jouw bedrijf onder hun vrienden en familie.

De awareness fase van de klantreis, die normaliter het meeste tijd, geld en moeite kost wordt hiermee vergemakkelijkt. Hierdoor merk je dat organisaties die echt een naam en een goede reputatie voor zichzelf hebben opgebouwd, een stuk makkelijker producten en diensten verkopen.

Wij helpen je het vertrouwen van je doelgroep (B2B & B2C) voor je te winnen en van (nieuwe) klanten ambassadeurs te maken.
Loyale klanten geven meer geld uit, blijven langer klant en kosten minder geld.

Raymon Lubbers OCP

“Dankzij Sterklant hebben we inzicht gekregen in de klantreis van onze relaties. Hierdoor hebben we verrassende aanpassingen kunnen doen in onze benadering naar nieuwe, maar ook bestaande klanten.

Zo hebben we de technische afdeling eerder in het commerciële proces betrokken. Dit zorgde voor meer betrokkenheid bij de klant, de interne organisatie en een hogere omzet per klant” 

Raymon Lubbers
Eigenaar Offshore Connectivity Partners (OCP)

Veelgestelde vragen

Qua methode niets, de stappen naar ambassadeurs zijn hetzelfde. De diepgang, hoeveelheid aan data, benodigde tijdsinspanning en magische momenten verschillen daarentegen wel. 

MKB-Start is voor ondernemingen waarbij de fundering op het gebied van doelgroepen, klantreis en klantbinding nog consistent opgebouwd moet worden.

MKB Scale-Up is voor ondernemingen waarbij de fundering op het gebied van doelgroepen, klantreis en klantbinding staat en die willen doorpakken in klantbinding.

  • Jouw doelen en kansen om te groeien (onderscheidend vermogen)
  • Jouw dienstverlening en merk
  • De 6 fasen van de Klantreis
  • Het optimaliseren van de klantprocessen en -beleving
  • Diepgaand inzicht in minstens twee doelgroepen d.m.v. te werken met Persona’s
  • Het creëren van Moment’s-of-Magic
  • Jouw (nieuwe) klanten als fans en ambassadeurs

Het traject bevat een 6-tal bijeenkomsten (op basis van afstemming) die binnen ca. 12 weken plaatsvinden. Daarnaast voeren wij een betrouwbaar diepgaand expert doelgroeponderzoek uit.

Alle ins- en outs van het traject delen we met je wanneer we elkaar spreken. We vertellen je dan ook de investering (die de meeste mensen overigens mee vinden vallen).

Het traject neemt in het totaal 12 weken in beslag. Het eerste resultaat wordt na week 1 opgeleverd en zichtbaar. Het resultaat van dit traject blijf je zolang je bedrijf bestaat voor altijd terugzien.

Wij nemen de tijd voor je in de sessies, voor voldoende diepgang, om jouw uitdagingen aan te pakken en om wekelijks concreet resultaat te boeken.

Customer Journey en Customer Experience zijn trendy. Ondernemers beginnen te begrijpen dat het belangrijk is en het alleen maar belangrijker wordt met het oog op de huidige economie en de toekomst.

Veel bedrijven denken er helaas veel te makkelijk over:
– Het inzetten van een stagiaire om de klantreis in te richten is alsof je deze ook meteen de koers van je bedrijf toevertrouwt.
– Daarnaast lijken soms bedrijven te denken dat het genoeg is om een lege customer journey map van het internet te plukken en deze zelf in te vullen en dat daarmee de klantreis ingericht is. Daarmee bereik je nog niet eens 10% van het resultaat van onze trajecten. Inzicht dient betrouwbaar en diepgaand te zijn, vanuit de klant.

Maar vooral belangrijk, zet je klantinzicht om naar concrete acties voor de klant.
– Laat het daarom niet doen door partijen die een oppervlakkige en vooral functionele touchpoint-analyse opleveren voor veel geld. Daarmee krijg je de klant echt niet betrokken.
– Doe het niet zelf alleen. Beetje in het kader van: wij doen ook jouw werk niet. Het is echt een andere manier van denken, methodiek, vanuit jarenlange expertise en ervaring.

Klantbeleving vinden wij natuurlijk belangrijk.
Het echte geheim daarentegen zit in het kennen en begrijpen van de klant. Dat maakt het verschil met alle digital marketingbureaus. Om echt van (nieuwe) klanten ambassadeurs te kunnen maken, dien je hen te begrijpen in drijfveren, waarden, motivatie en verlangens. In de volgende stap helpen we je hen op een slimme en passende manier aan je te binden.

Colin Reudink
Specialist Klantbinding

Fans creëren we samen.