Over Colin Reudink
Na 8 jaar lang gewerkt te hebben als HBO-docent zag ik een uitdaging in het opzetten van een eigen bedrijf. Tijdens het begeleiden van stagiaires en afstudeerders merkte ik dat bedrijven in de huidige tijd verder van hun ‘klant’ zijn komen te staan.
De klant zie ik als een breed begrip, namelijk ook als patiënt, student, cliënt etc.
Als ik vroeg aan bedrijven wat ze van hun klant wisten, kreeg ik vage antwoorden met weinig diepgang. En het werd steeds stiller bij elke doorvraag.
Als ik alleen al naar mezelf kijk dan ben ik een veeleisende klant en de meeste bedrijven gaan hier niet of slecht mee om.
Ik vind dat de klant centraal hoort te staan in het bedrijf. En ook dat marketing -zoals van origine is bedoelt- hier slim op inspeelt om echt die waarde te bieden waar de klant naar op zoek is.
Daarom ‘bevrijd’ ik bedrijven van hun huidige klantbegrip, door dit uit te breiden vanuit onze doelgroepexpertise en de marketingfundering hierop te bouwen. Dit bindt de klant aan de organisatie als de ultieme ambassadeur.

Colin Reudink
Klantbindingspecialist
Naast Sterklant
Werk ik inmiddels meer dan 12,5 jaar aan de Hogeschool Leiden als senior docent consumentengedrag, customer journey en digital marketing. Ik vind het leuk mensen klaar te stomen voor de toekomst en doe dit vanuit mijn passie voor kwaliteit binnen marketing.
Kleine dingen kunnen grote effecten hebben.
Daarnaast heb ik een passie voor kastelen. Dit is ontstaan doordat ik als kind altijd in de zomer op auto-vakantie door Europa ging met mijn ouders.
Waarom? Kastelen zijn altijd gebouwd op strategische, maar erg imposante en mooie plekken. Er hangt mysterie en verhaal omheen.
Ik heb ook echt het diepste respect voor hoeveel werk het geweest moet zijn om zoiets uit te denken, te organiseren en er eeuwenlang aan te bouwen. Vaak helaas uit bittere noodzaak natuurlijk.
Tegelijk staat het voor samen(werken), onderscheidend, slim, doelbewust, luxe en kracht. Waarden die centraal staan in de dienstverlening van Sterklant.

Mijn eigen persoonlijkheidskenmerken komen binnen Sterklant sterk naar voren. Om een tweetal kenmerken te noemen:
Motivaction Mentality milieu: ‘Nieuwe Conservatieven’.
“De liberaal-conservatieve maatschappelijke bovenlaag die technologische ontwikkeling omarmt, maar terughoudend staat tegenover sociale en culturele vernieuwing.”
Daarnaast streef ik naar kwaliteit in alles wat ik doe, eerlijk, oprecht en het samen doen. Familie, dieren en natuur vind ik ook erg belangrijk.
De archetypen van Jung: een ‘Rebel/Outlaw’.
Streeft naar uitdaging door revolutie. Ik kies ervoor om een positieve rebel te zijn, zoals bijvoorbeeld Robin Hood of Zorro. Kies, want de meeste outlaws zijn vaak minder positief.
Dit doe ik door bedrijven te laten zien dat er een andere -een revolutionaire- manier is om te groeien. Namelijk door ‘goed’ te zijn voor hun klanten en hen daardoor te binden als ambassadeurs.

Kies voor betrokken klanten.
Stop de dure en weinig effectieve klantenwerving. Het geheim? Leer hen psychologisch kennen.
Ambassadeurs en fans: blijven trouw, besparen kosten en bevelen jou enthousiast aan.
Klaar voor jouw groei? Ontdek wat we voor je kunnen betekenen.
Ook toe aan verandering?
Kies je voor ons, dan kies je voor een win-win situatie. Als STERKLANT geloven we in een succesvolle relatie op de lange termijn tussen opdrachtgever en klanten. Succes voor de klant betekent succes voor Sterklant. Wij willen je van alle gemakken voorzien, bekijk onze diensten.

Colin Reudink
Specialist in klantbinding