Colin Reudink

"I'm trying to free your mind. But I can only show you the door. You're the one that has to walk through it."

Over Colin Reudink

Na 8 jaar lang gewerkt te hebben als HBO-docent zag ik een uitdaging in het opzetten van een eigen bedrijf. Tijdens het begeleiden van stagiaires en afstudeerders merkte ik dat bedrijven verder van hun ‘klant’ zijn komen te staan. De klant zie ik als een breed begrip, namelijk ook als patiënt, student, cliënten, luisteraar, donateur etc.

Ik merkte dat de moderne marketeer anno nu weinig kennis en ervaring meer heeft in de psychologie achter het merk en de doelgroep. Geld verdienen door waarde te bieden waar je klant echt op zit te wachten wordt steeds vaker slecht uitgevoerd of zelfs helemaal niet gedaan.

Ik noem de (digital) marketeer die marketing puur doet om sales binnen te halen echte marketingdino’s. Het past ook niet meer bij het nieuwe zoekgedrag en het bieden van relevante waarde. En dat de mens centraal hoort te staan in de dienstverlening, waar marketing -zoals van origine bedoelt- hier slim op in speelt.
Als je echt waarde biedt met je product of dienst, dan maakt het bedrag dat je vraag aan je klant niet uit. Bied waarde en verhoog hiermee je sales.

Daarom ‘bevrijd’ ik bedrijven van hun huidige klantbegrip en laat ik hen deuren zien met elk z’n eigen pad, door het kennisniveau over hun ‘klanten’ te verhogen. Het gekozen pad volgen we meetbaar gemaakt, door de innovatieve marketingfundering hierop te bouwen. Dit bindt de klant aan de organisatie als de ultieme fan. Ook als zij nog klant mogen worden.

Colin Reudink
Behavioural marketeer
& oprichter Sterklant

Naast Sterklant

Werk ik inmiddels meer dan 13,5 jaar aan de Hogeschool Leiden als senior docent consumentengedrag, customer experience, onderzoek en digital marketing. Ik vind het leuk mensen klaar te stomen voor de toekomst en doe dit vanuit mijn passie voor expertise binnen marketing.
Kleine dingen kunnen grote effecten hebben.

Daarnaast heb ik een passie in gaming, Star Wars en kastelen. Dit laatste is ontstaan doordat ik als kind altijd in de zomer op auto-vakantie door Europa ging met mijn ouders.

Waarom kastelen? Kastelen zijn altijd gebouwd op strategische, maar erg imposante en mooie plekken. Er hangt magie en verhaal omheen.

Ik heb ook echt het diepste respect voor hoeveel werk het geweest moet zijn om zoiets uit te denken, te organiseren en er eeuwenlang aan te bouwen. Vaak helaas uit bittere noodzaak natuurlijk.

Tegelijk staat het voor samen(werken), strategisch, doelbewust, een solide basis, luxe, kracht en magie. Waarden die centraal staan in de dienstverlening van Sterklant.

 

Zoals ik naar aankomende fans kijk van mijn klanten heb ik voor twee ingrediënten van ons fanprofiel naar mezelf gekeken:

Lifestyle, Motivaction Mentality milieu: ‘Nieuwe Conservatieven’.

De liberaal-conservatieve maatschappelijke bovenlaag die technologische ontwikkeling omarmt, maar terughoudend staat tegenover sociale en culturele vernieuwing.” 
Ik hou van kwaliteit in alles wat ik doe. En van puurheid, eerlijk en oprecht samenwerken. Familie, dieren en natuur vind ik ook erg belangrijk.

Persoonlijkheidskenmerk, de archetypen van Jung: een ‘Rebel/Outlaw’.
“Onconventionele denkers die unieke benaderingen gebruiken om taken op te lossen. Ze ontwikkelen geavanceerde manieren om veranderingen teweeg te brengen.” Verlangen: revolutie.

Ik kies ervoor om een positieve rebel te zijn, zoals bijvoorbeeld Robin Hood of Zorro. Kies, want de meeste outlaws zijn vaak minder positief.
Dit doe ik door bedrijven te laten zien dat er een andere -een revolutionaire- manier is om te groeien. Namelijk door ‘goed’ te zijn voor hun klanten en hen daardoor te binden als fans.

Kies voor betrokken klanten.

Wanneer ik voor jou aan de slag ga, wil ik dat de kracht van jouw bedrijf -product of dienstverlening- te zien, te ervaren en emotioneel te voelen is door de ‘klant’. Onze klantbindingtrajecten gaan recht doen aan jouw product/dienst en het laten stralen. Echt een magisch moment, een wow-factor geven. Zowel nieuwe als bestaande klanten worden fans. Dan ben ik pas tevreden.”

Ook toe aan verandering?

Kies je voor ons, dan kies je voor een win-win situatie. Als STERKLANT geloven we in een succesvolle relatie op de lange termijn tussen opdrachtgever en klanten. Succes voor de klant betekent succes voor Sterklant. Wij willen je van alle gemakken voorzien, bekijk onze diensten.

 

Fans creëren we samen.