MKB Scale-up

Maak van je klanten ambassadeurs.

Klantbinding voor Scale-ups het MKB

Voor de grotere MKB’er en overheidsinstellingen.

Jij wilt doorpakken en groeien. De digital marketing werkt goed (en kan altijd beter) maar je mist inzicht in de klant/bezoeker die rondklikt op de website. Waarschijnlijk is er meer uit te halen.

Klanten die vaker terugkomen en meer dan één aankoop doen en honkvast blijven begint je voorkeur te krijgen. Nog mooier zou zijn dat zij als echte ambassadeurs jouw onderneming actief promoten aan hun netwerk.

Het is daarom essentieel om hen emotioneel te leren begrijpen in waarden, pijnpunten en verlangens. Ambassadeurs geven meer geld uit, blijven langer klant en kosten minder geld.

Het wordt daarom tijd om volledig de controle te pakken voor een soepel klantproces naar consistent groeiende omzet.
Doordat jij gaat weten wat de doelgroep wilt wordt het mogelijk de concurrentie voorbij te streven.

Wij weten dat klantbinding werkt in het MKB voor Scale-ups (B2B & B2C markten) en durven onze handen hiervoor in het vuur te steken.

Start nu je klantbindingsrevolutie met onze dienst MKB Scale-Up.

“Ik heb Colin Reudink en zijn team meerdere keren ingehuurd om de klanten reis te perfectioneren en dus om zo onze omzet te verhogen. Echte aanpakkers die je helpen om inzicht te krijgen in de klantbeleving en concrete handvatten geven om die te verbeteren. En elke keer werden mijn verwachtingen overtroffen. Absolute aanrader!”

Rajid Gonesh
Horlogemakers Twente

Voor wie is deze dienst?

Jouw onderneming (of waar je werkt) draait bijvoorbeeld al maanden met ca. 10.000€ of meer aan omzet en wilt hierin groeien. Je twijfelt of deze weg naar Rome bij je past, maar je wilt doorpakken met minder acquisitiemoeite en met lagere kosten. 
Waarbij marketing via slim ontwikkelde content gericht de doelgroep overtuigd en omturnt in fans.
Je begint door te krijgen dat de klant jou waarschijnlijk wel vertelt wat nodig is, maar hoe vertaal je dat binnen jouw onderneming?

Je gaat dit bereiken door -met onze dienst MKB Scale-up, alle ins en outs van je bedrijf in te richten naar een soepel klantproces en heldere communicatie naar je doelgroep en klanten.
Dit zorgt voor minder kosten en minder afterservice.
Alles wat je doet en zegt is op elkaar afgestemd voor jouw klanten.

Laat jouw kracht ervaren door de klant.

Ambassadeurs besteden meer geld, blijven langer klant en kosten minder geld.

MKB Scale-up
Inhoud & Resultaat

  • 6 To-the-point werksessies

    Met jouw en je team aan de slag: doelgroep, klantreis, dienstverlening (B2B & B2C) en creatieve magische klantbindingsactiviteiten

  • Klantbindingsonderzoek

    Jouw klant/doelgroep door ons uitgepluisd. Belangrijke waarden, pijnpunten en verlangens.

  • Persona's / Klantprofielen

    Jouw team leert werken met een (onderzocht) persona/klantprofiel van de doelgroep.

  • Klantreismapping

    Klantprocessen, klantbeleving en klantbinding. De werkelijke en ideale klantreis op elkaar afgestemd.

  • Blije medewerkers

    Autonoom en klantgericht werken scheelt tijd. Minder gezeur = meer tevreden en loyale collega's.

  • Gerichte communicatie

    Communicatie dat aansluit bij jouw diensten, merk en (potentiële) klanten.

  • Fans en ambassadeurs

    Bind nieuwe klanten aan je als fans en ambassadeurs.

“Twijfel je over wat het voor jou kan opleveren? 
We sparren graag met je en zijn oprecht in ons advies.”

Hoe wij je helpen.

Fase 1

Vanuit het bedrijf.

  • Kick-off.
  • Doelen en uitdagingen.
  • Doelgroepanalyse
  • Expertise toegepaste consumentenpsychologie
  • Maturity scan.
  • Klantreis 1.0 in kaart.
  • Persona 1.0 ontwerp.

Basis klantprofiel:

Fase 2

Vanuit de klant.

  • Gevalideerd klantonderzoek a.d.h.v. Sterklant methodiek.
  • Twee persona’s 2.0.
  • Klantreis 2.0 in journey map.
  • Stakeholders alignment.
  • Klantprocessen & verwachtingen in kaart.

Gedetailleerde persona:

Fase 3

Lancering & Uitvoering.

  • Analyse persona & journey map.
  • Moments-of-magic ontwerp (MoM).
  • Inrichten & uitvoeren van MoM.
  • Stakeholders werken met persona’s.
  • Klantprocessen optimalisatie.
  • Klantbeleving optimalisatie.

Fans en ambassadeurs:

Ontdek de geheimen van je klant.

Jij denkt waarschijnlijk je klant te kennen, maar ken je ze écht? 

Diepgaand zoals in gevoelens, waarden en verlangens? Wij weten alles af van het individu in de doelgroep en hebben de methodiek om hiermee hun betrokkenheid en vertrouwen te winnen.

Hechtingstijl Weet jij bijvoorbeeld op welke manier je doelgroep is gehecht? Hoe je dat kunt gebruiken in je dienstverlening, in de communicatie en het managen van klantverwachtingen?

Archetypes Wist je dat er 12 archetypes bestaan waarmee je de doelgroep verschillend kunt benaderen? Met kennis over archetypes, kan je sterkere content maken dat echt overtuigd.

Gedrag 
Wat verwacht de klant in welke fase in het klantproces? En geef jij emotioneel gezien de oplossing voor hun pijnpunten en verlangens op de juiste tijd in de klantreis?

In minder dan twee jaar tijd hebben we tientallen ondernemers mogen helpen.

Start-up persona en customer journey

Bind de klant aan je.

Kortzichtige en globale marketing levert teleurstellende resultaten op in de huidige economie. Een grote massa bereiken om hopelijk een paar klanten eruit te halen is geldverspilling en niet meer van deze tijd.
Maar wij geven je een andere optie om te kiezen..Klantbinding.

Als een klant zich eenmaal verbonden voelt met jouw bedrijf weten ze je veel sneller te vinden. Je hoeft niet altijd meer zelf de klant naar binnen te trekken. De klant zoekt je op, bekijkt je aanbod en neemt al dan niet een product of dienst af.
Als je hun écht begrijpt, promoten ze jouw bedrijf onder hun vrienden en familie.

De awareness fase van de klantreis, die normaliter het meeste tijd, geld en moeite kost wordt hiermee vergemakkelijkt. Hierdoor merk je dat organisaties die echt een naam en een goede reputatie voor zichzelf hebben opgebouwd, een stuk makkelijker producten en diensten verkopen met tevreden klanten als echte fans.

Wij helpen je het vertrouwen van je doelgroep (B2B & B2C) voor je te winnen en van (nieuwe) klanten ambassadeurs te maken.
Fans en ambassadeurs geven meer geld uit, blijven langer klant en kosten minder geld.

Raymon Lubbers OCP

“Dankzij Sterklant hebben we inzicht gekregen in de klantreis van onze relaties. Hierdoor hebben we verrassende aanpassingen kunnen doen in onze benadering naar nieuwe, maar ook bestaande klanten.

Zo hebben we de technische afdeling eerder in het commerciële proces betrokken. Dit zorgde voor meer betrokkenheid bij de klant, de interne organisatie en een hogere omzet per klant” 

Raymon Lubbers
Eigenaar Offshore Connectivity Partners (OCP)

Veelgestelde vragen

Qua methode niets, de stappen naar ambassadeurs zijn hetzelfde. De diepgang, hoeveelheid aan data, benodigde tijdsinspanning en magische momenten verschillen daarentegen wel. 

MKB-Start is voor ondernemingen waarbij de fundering op het gebied van doelgroepen, klantreis en klantbinding nog consistent opgebouwd moet worden.

MKB Scale-Up is voor ondernemingen waarbij de fundering op het gebied van doelgroepen, klantreis en klantbinding staat en die willen doorpakken in klantbinding.

  • Jouw doelen en kansen om te groeien (onderscheidend vermogen)
  • Jouw dienstverlening en merk
  • De 6 fasen van de Klantreis
  • Het optimaliseren van de klantprocessen en -beleving
  • Diepgaand inzicht in minstens twee doelgroepen d.m.v. te werken met Persona’s
  • Het creëren van Moment’s-of-Magic
  • Jouw (nieuwe) klanten als fans en ambassadeurs

Het traject bevat een 6-tal bijeenkomsten (op basis van afstemming) die binnen ca. 12 weken plaatsvinden. Daarnaast voeren wij een betrouwbaar diepgaand expert doelgroeponderzoek uit.

Alle ins- en outs van het traject delen we met je wanneer we elkaar spreken. We vertellen je dan ook de investering (die de meeste mensen overigens mee vinden vallen).

Het traject neemt in het totaal 12 weken in beslag. Het eerste resultaat wordt na week 1 opgeleverd en zichtbaar. Het resultaat van dit traject blijf je zolang je bedrijf bestaat voor altijd terugzien.

Wij nemen de tijd voor je in de sessies, voor voldoende diepgang, om jouw uitdagingen aan te pakken en om wekelijks concreet resultaat te boeken.

Customer Journey en Customer Experience zijn trendy. Ondernemers beginnen te begrijpen dat het belangrijk is en het alleen maar belangrijker wordt met het oog op de huidige economie en de toekomst.

Veel bedrijven denken er helaas veel te makkelijk over:
– Het inzetten van een stagiaire om de klantreis in te richten is alsof je deze ook meteen de koers van je bedrijf toevertrouwt.
– Daarnaast lijken soms bedrijven te denken dat het genoeg is om een lege customer journey map van het internet te plukken en deze zelf in te vullen en dat daarmee de klantreis ingericht is. Daarmee bereik je nog niet eens 10% van het resultaat van onze trajecten. Inzicht dient betrouwbaar en diepgaand te zijn, vanuit de klant.

Maar vooral belangrijk, zet je klantinzicht om naar concrete acties voor de klant.
– Laat het daarom niet doen door partijen die een oppervlakkige en vooral functionele touchpoint-analyse opleveren voor veel geld. Daarmee krijg je de klant echt niet betrokken.
– Doe het niet zelf alleen. Beetje in het kader van: wij doen ook jouw werk niet. Het is echt een andere manier van denken, methodiek, vanuit jarenlange expertise en ervaring.

Klantbeleving vinden wij natuurlijk belangrijk.
Het echte geheim daarentegen zit in het kennen en begrijpen van de klant. Dat maakt het verschil met alle digital marketingbureaus. Om echt van (nieuwe) klanten ambassadeurs te kunnen maken, dien je hen te begrijpen in drijfveren, waarden, motivatie en verlangens. In de volgende stap helpen we je hen op een slimme en passende manier aan je te binden.

Colin Reudink
Specialist Klantbinding

Fans creëren we samen.